April 17, 2005
Nintendo lanserade inte Wii som någon form av träning utan målet var snarare att göra konsolen attraktiv för så många som möjligt. Det har dock inte förhindrat att rapporter dykt upp om hur människor rör på sig alltmer när de använder konsolen. Mickey DeLorenzo bestämde sig dock för att ta det hela ett steg längre och använda Wii för träning just. Han lade upp ett schema med 30 minuter av spelande om dagen medan han åt och levde precis som vanligt. Resultatet blev en viktnedgång på 4 kilo, 9 cm smalare midja och ett BMI som sjönk från 25,2 till 24. DeLorenzo har publicerat ett långt och ingående inlägg i sin blogg hos WiiNintendo.net där ni också kan läsa vidare.
February 9, 2004
February 12, 2003
Adam wrote: Jag hoppas att din smiley där på slutet är en ironismiley... 58kg är väldigt lite såvida du inte är kortare än medelmannen...
Jag väger faktiskt 58 kg, och är 180cm lång. Jag vet att jag är något smalare än medelmänniskan, men det är inte hälsofarligt, men jag går inte ner något heller. Alla kan ju inte vara lika snygga som mig. 😉
March 16, 2005
hur kan 60 kilo vara normalt , väger själv 89 och är 179 och om ni hittar fett så ska det kanske vara ? , vete fan ..
men som sagt beror ju kanske på hur gammal man är 22 här.
är iof bergs arbetare så muskler väger ju lite mer en ben och fett och lite repeterar lite muskler 😀 om man nu väger 60 och är 1.80 😛 så det så
February 5, 2005
Verkar som nintendo, utan att ha anat det har lyckats med vad få gym och TV-Shop-prylar lyckas med, att göra träning kul, och då menar jag inte bara ok kul, utan riktigt kul, så man inte tänker på att det är träning man håller på med!
Man kanske skulle skaffa sig en Wii, skulle defenitivt vara nyttigt, dock har jag lite halvont om plats för att kunna utföra alla rörelser med den :(.
August 16, 2003
urk wrote: [quote=Poontus]mamma börjar bli interesserad av Wii när hon hörde att folk tappar vikt 😀
grattis du har just fått en wii som du inte får andvända men du får göra din egen mat när din morsa hoppar framför tv.
HAHAHHAHAHA.
mja, det liggger något i det där, tidigare så var mamma helt ointeresserad av datorer, ingen av oss kunde tänka oss henna framför en dator, inte heller hon själv, sen plockade jag ihopp en dator av gamla överblivna delar och ställde in till henne, nu sitter hon flera timmar om dagen och in på sena natten och klarar sig inte utan datorn 😀
1 Guest(s)