April 17, 2005
Telenor är ett stort norskt teleföretag som nu gjort en ansenlig investering på den svenska marknaden genom att köpa upp Bredbandsbolaget. Priset för den svenska bredbandsleverantören ska enligt uppgifter landat på 6 miljarder kronor. Telenor har samtidigt köpt danska Cybercity för 1.7 miljarder kronor. De två bolagen har köpts för att Telenor vill stärka sin ställning inom bredband och datakommunikationsmarknaden i Norden. Båda företagen ska fortsätta sin verksamhet under nuvarande namn om köpet blir av, vilket slutligen bestäms av aktieägare och myndigheter.
Källa: IDG
October 31, 2003
Laglorden wrote: Norge norge det är ett ruttet land, norrmän norrmän de borde tas om hand *sjunga*
Ja!
SuperNova wrote: BBB köpet bostream, teleor köper BBB snart är det ta mig fan bara en aktör på marknaden....
monopol SUXX
Jag känner mig som en trafficad öststatkvinna(ofrivillgt såld flera gånger). Iofs blir det väl två?
February 5, 2003
Blev så förbanad när jag läste nyheten på IDG´s hemsida så jag ringde direkt till BBB och saupp både Bredbandsanslutningen och telefonin...
Sånthär skit tänker jag då inte stödja... Bättre att vi har många små aktörer på marknaden så det blir lite konkurans bland priser och uppkoplingar
December 5, 2001
Intel4Ever wrote: Blev så förbanad när jag läste nyheten på IDG´s hemsida så jag ringde direkt till BBB och saupp både Bredbandsanslutningen och telefonin...
Sånthär skit tänker jag då inte stödja... Bättre att vi har många små aktörer på marknaden så det blir lite konkurans bland priser och uppkoplingar
wörd!
1 Guest(s)