August 22, 2005
För någon vecka sedan gick Telia ut med information om att i princip hela sverige nu täcktes av deras Bredband 8000-tjänst. (8/1 Mbit ADSL.)
Leveranserna skulle ske i onsdags men på vägen har Telia stött på problem. Vissa användare fick sina snabbare uppkopplingar redan under gårdagen men resten lär vänta några dagar till. Orsaken är att Telia helt enkelt fått in fler beställningar än väntat.
Man kan ju undra lite hur pass duktiga marknadsanalytiker Telia egentligen har då de fick exakt samma problem när de lanserade Telia Bredband 2000-tjänsten. Favorit i repris med andra ord.
För er som är sugna på en snabbare uppkoppling kan vi tipsa om att telia just nu bjuder på inträdesavgiften som vanligtvis ligger på 300 kronor. Detta gäller endast om ni redan har Telia som bredbandsoperatör dock. För er som sitter med telia 2000 idag finns det alltså ingen anledning att inte skjuta till de extra 30 kronorna i månaden för att fyrdubbla nerladdningshastigheten och dubbla uppladdningshastigheten.
Källa:Telia
January 22, 2002
x-per wrote: Hmm alltså om det är 8/1 och hela sverige sitter på det (teoretiskt) vad skulle det då vara för nytta?
Eftersom ingen kan uploada i mer än 1 så kan mottagaren inte heller downloada i mer än 1?
Eller hmm hur funkar det?
Det finns ju andra operatörer med andra hastigheter...
November 29, 2001
x-per wrote: Hmm alltså om det är 8/1 och hela sverige sitter på det (teoretiskt) vad skulle det då vara för nytta?
Eftersom ingen kan uploada i mer än 1 så kan mottagaren inte heller downloada i mer än 1?
Eller hmm hur funkar det?
umm man tankar från andra operatörer
man tankar från många källor samtidigt
man kanske tankar något samtidigt som man streamar högkvalitativ video eller spelar onlinespel
osv.
inte så tough nut to crack eller hur
dessutom är det väl knappast så att du använder all din bandbredd till P2P, personbligen använder jag ingen av min bandbredd till det men jag vill ändå ha telia 8000
April 20, 2002
Surt för mig att jag inte verkar få ut mer än 5Mbit som max i download enligt TpTest. Och det är UDP vilket inte p2p-program verkar köra(?)
TCP har jag ~400kbit upload och ~2Mbit down som bäst.
Man sitter och tankar freeware & senesterfilmer i runt 250kbyte/s sammanlagt.
Känns som jag kunde stannat kvar med 2000 om det inte blir bättre än så här.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
November 29, 2001
Tintin wrote: Surt för mig att jag inte verkar få ut mer än 5Mbit som max i download enligt TpTest. Och det är UDP vilket inte p2p-program verkar köra(?)
TCP har jag ~400kbit upload och ~2Mbit down som bäst.
Man sitter och tankar freeware & senesterfilmer i runt 250kbyte/s sammanlagt.Känns som jag kunde stannat kvar med 2000 om det inte blir bättre än så här.
usch det där låte rju inte så lovande :/
March 5, 2002
beställde det kl 7 på morgonen, hade det efter en kvart typ. hade 2mbit innan. med 2mbit/0.5 så hade jag ca 45kb upp och 240 ner, nu med 8/1 så har jag ca 820 ner ifrån sunet och 768kbit upp, min upload suger. kanske är modemet som stoppar med iom att jag bara har ca 8mbit. skall kolla det..
October 4, 2002
Fick det på kvällen den 15:e...
Maxar på ca 7,2 mbit ner men bara ~3-400kbit upp...
Hade samma problem med 2mbittjänsten, dvs dålig hastighet upp...
Men eftersom jag skickar väldigt lite data har jag inte ens orkat kontakta telia angående det...
Har 79 meter till telestationen btw 😀
September 11, 2002
Jag fick mitt den 17:e & maxar på ca 860Kbit / 90Kbit
men jag har fett problem med att skicka nått sammtidigt som jag tar emot nått då sjunker downloaden rätt snabbt tills den står helt stilla 🙁
skall det verkligen va så kass med teli ? hade iofs samma problem med deras 2000 🙁
Har hem pc
April 20, 2002
Nebelosa wrote: Jag fick mitt den 17:e & maxar på ca 860Kbit / 90Kbit
men jag har fett problem med att skicka nått sammtidigt som jag tar emot nått då sjunker downloaden rätt snabbt tills den står helt stilla 🙁
skall det verkligen va så kass med teli ? hade iofs samma problem med deras 2000 🙁
mm...verkar som vissa har det problemet medan andra inte känner av det alls. Själv kan jag inte uppa max för då sjunker mina downloads ner till noll.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
December 15, 2002
För er som undrar över varför download sjunker när ni även har upload.
http://www.linklabs.net/network/shape/
Finns för övrigt inga garantier på bandbredden. Särskilt inte utanför Telias nät som tex. ofta i fallen med p2p-program.
November 29, 2001
Dehman wrote: Jag beställde mitt för två veckor sedan. hade inte fått det imorse när jag vaknade. Ringde till Telia, hade det efter tio minuter. Så det är bara att slå en pling till Telia. 😉 020-222 100
Fick i.o.f.s. sitta i kö 27 minuter. Men det var det värt. 😉
bajs 🙁
ringde nyss
"hej, nej tyvär kan vi inte uppdaera manuellt, fick precis precis ett mail uppifrån att vi inte får göra så längre, du får vänta några dagar till"
shit så lack jag är nu :/
1 Guest(s)