April 20, 2002
Jag har faktiskt gjort flera tester med Netlimiter och här är min slutsats:
Internetprovider: Telia
Hastighet: 8 Mbit/s In
_________0.8Mbit/s Ut
Jag sätter max ut på 30kB/s
Downloaden lägger sig som max runt 700-750kB/s
Jag sätter max ut på 40kB/s
Downloaden sjunker till max 600-650kB/s
Jag sätter max ut på 50kB/s
Downloaden sjunker till max 400-450kB/s
Jag sätter max ut på 60kB/s
Downloaden går ner ända till runt 200kB/s
Jag släpper ut helt fri från begränsningar
Downloaden sjunker ner till mellan 20-100kB/s
Detta har jag självklart gjort om flera gånger och resultaten skiljer inte nämnvärt. Jag har självklart även provat olika tider på dygnet för att inte sådant ska förstöra resultatet.
Skrev ett mail till en av supportkillarna på Skanova och vi får väl se om något händer. Inte för att jag tror de kommer hitta felen men ändå.
Alltså att sänka uploaden med 10% eller liknande höjer inte hastigheten på downloaden någonting i princip. I mitt fall fungerar det endast om jag sänker uploaden med runt 60% och det är ju helt katastrofalt.
Detta handlar inget om att jag vill förstöra för andra som vill ha mina semesterfilmer och freewareprogram. Skulle gärna kunna ge dem 100% av min bandbredd utåt men det fungerar ju inte och jag vill verkligen inte sitta och tanka i snigelhastigheter.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
March 14, 2004
Callister wrote: Jag bor 1500meter ifrån stationen och har haft 7.0 mbit/1mbit, med BBB.
Sen skaffade vi telefoni via dom också, numer är det 8.9 mbit/1mbit. 2 polare också, samt moster.. Vi bor rätt nära varandra.. schysst iaf. 😀
Har 10/1 mbit hemma och får ut 9.5/1, bor på 2000m ifrån. Helt ok 🙂
1 Guest(s)