January 2, 2002
Gyre wrote: Hmm, ändrar det något annat än bara hastighet och pris? Tänker på saker som bindningstid osv...
Är väldigt sugen på detta, 75 :- för 1.5 mbit är inte så illa. Visst är 449 :- ganska dyrt men det är inte så farligt om man redan ligger på 375 :- nu.
Tänker på samma sak jag också.. från "375:- / Mån" till "449:- / Mån", det är inte så stor skillnad men binder man sig på någon längre tid?
February 1, 2002
stibbe1 wrote: Hur gör man då från en övergång från telia 0.5 till 2.0..
Eller är det bara att beställa 2.0 så ordnar dom resten?
Ring dit o säga att du vill byta abbonemang från 500 till 2000 bara...
Vi som är medlem i villaägarna får ju 50kr rabatt också så det blir 399:-/månad 🙂
November 9, 2003
Starscream wrote: [quote=stibbe1]Hur gör man då från en övergång från telia 0.5 till 2.0..
Vi som är medlem i villaägarna får ju 50kr rabatt också så det blir 399:-/månad 🙂
fan vad bra:D jag trodde rabatten bara gällde 0,5.. Nu sak jag övertala mamma
Edit: Jag fick inte det där "det är klart vi kan byta" svaret men med lite mer övertalning så kanske...
October 4, 2002
sumprumpa wrote: [quote=Starscream][quote=stibbe1]Hur gör man då från en övergång från telia 0.5 till 2.0..
Edit: Jag fick inte det där "det är klart vi kan byta" svaret men med lite övertalning så kanske...
Gäller bara Telia 0.5 mbit (står det på http://www.villariks.se iaf)
Betalade 275:- /månad men betalar gärna lite mer för så snabbt internet jag kan få 😀
November 9, 2003
Tobiaz wrote: [quote=sumprumpa][quote=Starscream][quote=stibbe1]Hur gör man då från en övergång från telia 0.5 till 2.0..
Edit: Jag fick inte det där "det är klart vi kan byta" svaret men med lite övertalning så kanske...
Betalade 275:- /månad men betalar gärna lite mer för så snabbt internet jag kan få 😀
det verkar ju tråkigt...
February 1, 2002
sumprumpa wrote: [quote=Tobiaz][quote=sumprumpa][quote=Starscream][quote=stibbe1]Hur gör man då från en övergång från telia 0.5 till 2.0..
det verkar ju tråkigt...
ah, det va ju lite synd men men....
November 29, 2001
nForce__ wrote: finns det ingen hake med att dom kan ta tillbaka spärren igen då ?
jag frågade dem om det, hon sa att risken nog var ganska liten eftersom de blivit nerrignde med massa klagomål och att det är därför de nu tar bort den
men om de mot förmodan skulel lägga tillbaks den, eller höja priset för den delen, så försvinner bindningstiden och det enda som blir kvar är uppsägningstiden (1 månad)
February 4, 2003
Någon mer än mig som har problem!
Tidigare i eftermiddag kom jag upp i 150kb /s på "nätverk". Men nu bara 55 som vanligt ADSL igen.
TP test ger 62 kb /s typ (värde / 8 är det väl?)
Tror ni det beror på den stora ökningen av kunden till den nya tjänsten? Eller beror det på nått annat? Att kanske min router D-Link 604 vant sig vid 0.5 mbit och agerar därefter (även om jag gjort factory-reset).
Vad kommer ni upp i för resultat?
mvh/d
February 1, 2002
smurfen87 wrote: Någon mer än mig som har problem!
Eller beror det på nått annat? Att kanske min router D-Link 604 vant sig vid 0.5 mbit och agerar därefter d
heheh.. lite roligt, in i citatboken Gueno 🙂
Du får ringa supporten o fråga... du ska ju inte betala för nåt du inte har 🙂
February 4, 2003
Starscream wrote: [quote=smurfen87]Någon mer än mig som har problem!
Eller beror det på nått annat? Att kanske min router D-Link 604 vant sig vid 0.5 mbit och agerar därefter d
Så roligt tycker jag inte det var.. Men men.
Frågade här för att suporten är stängd och undrar vad ni har för värden, och kanske några tips. Som bekant så vet oftast inte suporten så mycket.
Du kanske vet att en router försöker dela bandbreden jämt över TCP.
Dvs om två datorer används så får de "ungefär" 25kb/s var.
Så trodde kanske routern "låst" sig till att dela enligt 0.5 mbit vilkor.
Vet dock inte.
Hoppas ni förstår vad jag menar nu. Det berodde inte på någon
allvarlig inkompetens, om det nu var så du trodde.
mvh/d
February 1, 2002
smurfen87 wrote: [quote=Starscream][quote=smurfen87]Någon mer än mig som har problem!
Så roligt tycker jag inte det var.. Men men.
Frågade här för att suporten är stängd och undrar vad ni har för värden, och kanske några tips. Som bekant så vet oftast inte suporten så mycket.
Du kanske vet att en router försöker dela bandbreden jämt över TCP.
Dvs om två datorer används så får de "ungefär" 25kb/s var.
Så trodde kanske routern "låst" sig till att dela enligt 0.5 mbit vilkor.
Vet dock inte.
Hoppas ni förstår vad jag menar nu. Det berodde inte på någon
allvarlig inkompetens, om det nu var så du trodde.
mvh/d
hehe nädå, inte ta illa upp... det var inte så jag tänkte 🙂 men elektronik brukar inte vänja sig vid saker..
2 Guest(s)