February 4, 2003
Starscream wrote: [quote=smurfen87][quote=Starscream][quote=smurfen87]Någon mer än mig som har problem!
Eller beror det på nått annat? Att kanske min router D-Link 604 vant sig vid 0.5 mbit och agerar därefter d
heheh.. lite roligt, in i citatboken Gueno 🙂
Du får ringa supporten o fråga... du ska ju inte betala för nåt du inte har 🙂
Så roligt tycker jag inte det var.. Men men.
Frågade här för att suporten är stängd och undrar vad ni har för värden, och kanske några tips. Som bekant så vet oftast inte suporten så mycket.
Du kanske vet att en router försöker dela bandbreden jämt över TCP.
Dvs om två datorer används så får de "ungefär" 25kb/s var.
Så trodde kanske routern "låst" sig till att dela enligt 0.5 mbit vilkor.
Vet dock inte.
Hoppas ni förstår vad jag menar nu. Det berodde inte på någon
allvarlig inkompetens, om det nu var så du trodde.
mvh/d
hehe nädå, inte ta illa upp... det var inte så jag tänkte 🙂 men elektronik brukar inte vänja sig vid saker..
Stor skillnad på elektronik (tänker då mer HÅRDVARA) och inställningar i routrar (MJUKVARA) i oförsig. Går Cisco, även om bara första terminen och riktiga routrar kan "låsa sig till vissa inställningar". Anpassar sig.
Tar aldrig illa upp =) hehe.. ha en bra kväll... ska sova nu... trött på skiten.. kommer inte upp i någon riktig hastighet *snyft*
April 20, 2002
Jag beställde också direkt när jag såg nyheten på aftonbladet.
Tjejen i andra luren sa att det gällde från imorgon(idag) och att hon skulle ordna det då för mig.
Det tråkiga är att uppladdningshastigheten inte är snabbare än hos Telia 500 men det är ju alltid nedladdningshastigheten man klagar på så det gör inget...hehe
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
September 11, 2002
April 20, 2002
Mitt är igång nu. Blev urkopplad runt nio och efter en omstart av datorn var det igång...jisses vad fort det gick i tptest.
Stämde rätt bra.
Upload var c:a 600kb/s
Download c:a 1.9Mbit
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
September 11, 2002
June 26, 2002
*ringer telia* 19 mins kö 🙁 Fast det är kanske inte så konstigt
EDIT 1:Oj vad smidigt det var när man väl kom fram, bra Telia!
Fast killen skrämde mig lite när han sa nått om avståndet till stationen men det var tydligen ingen fara.
Var kanske skönt att höra han säga "nu tar det ett par timmar sen har jag fixat det".
Nu är det bara att vänta...
EDIT 2: Nu var det fixat, gick snabbare än vad jag hade vågat hoppats på, tankade ner en 20 meg stor fil med en snitthastighet av 230 kb/s, tack telia 🙂
January 6, 2003
Starscream wrote: [quote=stibbe1]Hur gör man då från en övergång från telia 0.5 till 2.0..
Eller är det bara att beställa 2.0 så ordnar dom resten?
Ring dit o säga att du vill byta abbonemang från 500 till 2000 bara...
Vi som är medlem i villaägarna får ju 50kr rabatt också så det blir 399:-/månad 🙂
Är du verkligen säker på det?
För på villariks hemsida står det såhär:
"VILLAÄGARNAs avtal gäller ej Telias internetanslutningar med annan bandbredd, t ex 250 kbit/s eller 8000 kbit/s.)"
http://www.villariks.se/nolog/bredband_telia1.asp
January 2, 2002
Mitt kom igång för ca 20 min sedan.
Tptest:
--------
0,5 mbit
referens.sth.ip-performance.se, test 1.
TCP:
Upp:377,20 kbit/s
Ner:481,72 kbit/s
UDP:
UPP:500,75 kbit/s
NER:452,42 kbit/s
referens.sth.ip-performance.se, test 2.
TCP:
Upp:326,90 kbit/s
Ner:477,91 kbit/s
UDP:
UPP:506,49 kbit/s
NER:382,71 kbit/s
--------
2 Mbit
referens.sth.ip-performance.se, test 1.
TCP:
UPP:383,43 kbit/s
NER:1,90 Mbit/s
UDP:
UPP:508,17 kbit/s
NER:1,58 Mbit/s
tptest.telia.com, test 1.
TCP:
UPP:308,85 kbit/s
NER:1,94 Mbit/s
UDP:
UPP:507,26 kbit/s
NER:2,00 Mbit/s
--------
February 1, 2002
ando wrote: [quote=Starscream][quote=stibbe1]Hur gör man då från en övergång från telia 0.5 till 2.0..
Eller är det bara att beställa 2.0 så ordnar dom resten?
Ring dit o säga att du vill byta abbonemang från 500 till 2000 bara...
Vi som är medlem i villaägarna får ju 50kr rabatt också så det blir 399:-/månad 🙂
Är du verkligen säker på det?
För på villariks hemsida står det såhär:
"VILLAÄGARNAs avtal gäller ej Telias internetanslutningar med annan bandbredd, t ex 250 kbit/s eller 8000 kbit/s.)"
http://www.villariks.se/nolog/bredband_telia1.asp
läs allt.. i tråden
September 17, 2001
wee..! gick snabbt 🙂
ringde dock en första ggn som skulle ta 17 min. då sade en röst "kopplar vidare dig till kundtjänst", men så slutade det :/.. den kanske klickade mig.
ringde igen å denna ggn var det 19 min väntetid. kom iaf fram å snackade lite. fixade så jag numer får en räkning på 450 kr/mån :bgrin:. "Telia Bredband 2000" jee..! gött som fasiken att kunna tanka i sisådär 220-240 kB/s.
btw, själva "inkopplandet" tog inte mer än 2 min.
February 16, 2002
haha va Telia blir glada nu mera intäkter... för dom.
jag har BBB VDSL 12/9... sen Augusti 2003... ja betalar årspris till BBB så slipper ja få månadsräkning..
sen augusti har ja inte haft en enda downtime, dålig ping eller hastighet..
enda negativa är att min jevla d-link DI-604 router släpper inte genom mera än 2-3 meg... den klarar inte mera fast det är 10/100 på alla portarna.
med rountern inkopplad kommer ja inte ens 300 kb/s. utan rounter över 1 mb/s..
nån som akn rek. nån annan "bra" router?
3 Guest(s)