July 14, 2002
Telia Sonera bygger nya stationer för adsl light
Telia Sonera, som kontrollerar adsl-näten i Sverige, kommer att bygga ut ytterligare ett hundratal telestationer med adsl-kapacitet. Det ger ytterligare 100.000 svenskar tillgång till bredband över telenätet. Dessutom erbjuds en ny överföringskapacitet, 0,25 Mbit/s - "adsl light".
April 20, 2002
Det jag reagerade mest på var det som stod precis efter den mindre snabba hastigheten:
Adsl light - 250 kbit/s
Dessutom ger Telia Sonera operatörerna/återförsäljarna två nya bandbredder utöver de 512 kbit/s som finns i dag - dels 250 kbit/sek, dels 2 Mbit/sek.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
April 20, 2002
Med deras konstiga måttstock för priser lär det nog i alla fall hmna runt 600 kr/månad minst. De vill ju höja avgifterna för 512kbits....=(...fast det tror jag nog inte de kommer kunna göra än på ett tag.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
November 8, 2002
Det är löjligt att lansera 0.25bits när man sitter på 0.5bits och vet hur "snabbt" det är. Köper man 0.25bits så kan man ju lika gärna köra modem > billigare, inte mkt långsammare. Felia borde istället döpa om o.5bits till light och sänka priset lite.
Dessutom tvekar jag på att det finns någn större marknad för "ADSL-Light", dem som skaffar bredband skaffar det för att snabbt kunna ladda hem multimediaclips osv. vilket redan går supersegt med .5Bits.
June 11, 2001
Blue_Moon_ wrote: Det är löjligt att lansera 0.25bits när man sitter på 0.5bits och vet hur "snabbt" det är. Köper man 0.25bits så kan man ju lika gärna köra modem > billigare, inte mkt långsammare. Felia borde istället döpa om o.5bits till light och sänka priset lite.
Dessutom tvekar jag på att det finns någn större marknad för "ADSL-Light", dem som skaffar bredband skaffar det för att snabbt kunna ladda hem multimediaclips osv. vilket redan går supersegt med .5Bits.
Hahahaha...
.5bits, ja då går det verkligen sakta. 8)
1 Guest(s)