April 17, 2005
Tele2 har gått ut med en rapport över dagens situation på den svenska bredbandsmarknaden och enligt denna rapport ska TeliaSonera systematiskt ha försvårat och förhalat andra operatörers inträde på marknaden. Detta i sin tur har kraftigt sänkt konkurrensen och ska enligt Tele2 vara på väg att ge TeliaSonera en monopolsits på bredbandsmarknaden. TeliaSonera ska vara dåliga på att ge andra operatörer tillgång till det fasta accessnätet och trots tidigare påtryckningar ska situationen inte förbättrats enligt Tele2s rapport. Slutsatsen blir att TeliaSoneras hanternig av situationen kan få Sverige att tappa sin position som ledande IT-nation.
- De myndigheter som har till uppgift att övervaka konkurrensen har på olika sätt påtalat problemen och försökt förmå TeliaSonera att ändra sitt beteende. Hittills har resultaten dock uteblivit. Nu måste radikala åtgärder till, säger Niclas Palmstierna, VD Tele2 Sverige.
January 19, 2003
Tror nästan att Tele2 klagar lite för att ge Telia lite dålig PR
Skanova.com 060425 wrote: Den utlämnade informationen kan anses omfattas av sekretess i enlighet med punkt 24 i ”Ramavtal om tillgång till Kopparaccess i TeliaSonera AB:s accessnät i Sverige”. Network Sales avser därför att justera ramavtalet på den här punkten. Mot bakgrund av vad PTS anfört och då blockerade kopparaccesser f.n. orsakar stora problem för både operatörer och slutkunder anser Network Sales att den ovan beskrivna funktionen bör erbjudas redan innan avtalsändringen trätt i kraft
January 6, 2006
December 31, 2001
Tocky wrote: så har det ju alltid varit, hatar telia om det inte vore för att det är den enda bredbands leverantören jag kan ha så hade jag lätt tagit något annat. De har till och med blivit utnämda till värsta support. Skärp er!
Telia fungerar enligt mina upplevelser överlägset om man gämför med andra leverantörer som erbjuder liknande tjänster så som Spray,glocalnet etc.
Vad skulle du då tagit om du fick välja ? BBB ? med deras suveräna pingtider som många upplever ?
Suporten är ju inte den bästa men övriga företag erbjuder inte mycket bättre.
May 10, 2005
Tocky wrote: så har det ju alltid varit, hatar telia om det inte vore för att det är den enda bredbands leverantören jag kan ha så hade jag lätt tagit något annat. De har till och med blivit utnämda till värsta support. Skärp er!
Sheesh, om Telias support är "värst", vad är då Glocalnets? Telia är dyrt, ja, men att supporten skulle vara dålig det köper jag inte.
Och Tele2 klagar alltid på Telia, mest för klagandets skull. Man ska inte kasta sten i glashus men det gör Tele2 väldigt ofta, om de skulle varit omvänd situation där T2 satt på den dominanta posten så hade de varit än mindre benägna att släppa till något till konkurenter än Telia har varit, med deras företagsanda.
December 29, 2004
Klaga kan man, men när det kommer till kritan är Telia bäst. Visst finns det kanske nån litet företag i nån håla som är bättre, men pröva vara landsomspännande själv.
Visst dom är inte så övervänliga mot andra företag i deras hus och kablar, men tänk om nått annant företag varit där Telia är, då hadde det inte funnits alternetiv.
Är du inte insatt i ämnet, skirv inte som om du vore.
April 20, 2002
Thallid wrote: Telia är visserligen bra, men det får se till att hända något nu. Jag sitter på 2/0,5 Mbit/s och det kostar 419 kr i månaden. Det är fan fördjävligt med denna lama upload, jag är så förjordat trött på den.
Från Telias hemsida:
Upp till 2 Mbit/s
Ger dig full tillgång till internets alla möjligheter. Lyssna på webbradio, ladda hem tunga dokument och spela spel on-line.Upp till 2 Mbit/s nedströms och upp till 0,4 Mbit/s uppströms.
Månadsavgift från: 299 kr
Jag betalar i så fall betydligt mindre för 24Mbit än du betalar för 2Mbit och det är från samma företag. 24Mbit kostar 369kr i månaden.
Jag hörde att Glocalnet skulle sälja 28/1,2Mbit snart...då kommer jag nog att gå över till dem med telefon och allt annat. Tills dess lär jag nog stanna hos Telia då det inte finns något annat bättre alternativ än ADSL där jag bor.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
November 4, 2002
December 29, 2004
AnonymousKiller wrote: De som säger att BBB är dåligt har nog inte BBB fiber vilket jag upplever är jävligt prisvärt och har inte krånglar på något år nu. När det väl krånglar så tar det bara några minuter innan det är fixat och det har som sagt långa intervaller emellan.
BBB ADSL är ett skämt! På fiber är dom dock ganska bra.
Men bara för att ni haft tur/otur betyder det inte att det gäller för alla.
2 Guest(s)