Telia Sonera hotar Sveriges bredbandutveckling enligt Tele2|Page 2|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Telia Sonera hotar Sveriges bredbandutveckling enligt Tele2
Nevil
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 662
sp_UserOfflineSmall Offline
1038276
May 3, 2006 - 8:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Som jag skrivit i nån annan tråd...

BBB ADSL: Suger.. Astaskig support m.m, Hastigheter stämmer inte för 5 öre, Nätet dyker för jämnan m.m..

BBB-Fiber: Alltid online, Aldrig haft problem, samma taskiga support (OM nånting skulle råka hända?)

Telia-ADSL: Långa köer till support (Men vad kan man vänta sig med den folkmassan som har telia?) Nätet dyker kanske.. MAX 4ggr om året..(Har dock inte gjort det för mig.. Håller hastigheter... (Har 24/1, Har mätt 22 - 23/ 1 - 1.1Mbit)

Sen att Tele2 klagar på Telia.. Jag förstår dom.. Telia har flest kunder, Vill inte förlora dom.. Telia släpper säkert inte efter så lätt.. Men det skulle inte jag heller göra om jag visste att jag kunde stupa efter bara några år om ja släppte...

urk
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 273
1038337
May 4, 2006 - 5:57 am
sp_Permalink sp_Print

csm101 wrote: [quote=urk]

handlar mera att telia inte tillåter andra bolag att ge kunder andra alt än telia

Hur hindrar de andra företag såvida andra företag inte vill använda linor lagda av telia?

telia säger att stationen är ful när den inte är det. då kan inte andra opratörer sätta in sin utr istationen. om de inte får göra det så kan inte kunden välja andra bolga än vilken utr som är i statioen med andra ord bara telia. igen att göra så bryter de mot ARN fast deras ensamrätt över så mycket kunder gör att de tjänar på att betala böter. för de täker upp med inkomsyterna några gånger upp.

csm101
Member
Medlem
Forum Posts: 2672
1038339
May 4, 2006 - 6:10 am
sp_Permalink sp_Print

urk wrote:
telia säger att stationen är ful när den inte är det. då kan inte andra opratörer sätta in sin utr istationen. om de inte får göra det så kan inte kunden välja andra bolga än vilken utr som är i statioen med andra ord bara telia. igen att göra så bryter de mot ARN fast deras ensamrätt över så mycket kunder gör att de tjänar på att betala böter. för de täker upp med inkomsyterna några gånger upp.

Asså, jag hänger fortfarande inte riktigt med här.

Vad är det andra operatörer vill göra, använda sig av telias utrustning eller hindras de från att lägga ut egna linor?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 56
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL