August 25, 2004
Som jag skrivit i nån annan tråd...
BBB ADSL: Suger.. Astaskig support m.m, Hastigheter stämmer inte för 5 öre, Nätet dyker för jämnan m.m..
BBB-Fiber: Alltid online, Aldrig haft problem, samma taskiga support (OM nånting skulle råka hända?)
Telia-ADSL: Långa köer till support (Men vad kan man vänta sig med den folkmassan som har telia?) Nätet dyker kanske.. MAX 4ggr om året..(Har dock inte gjort det för mig.. Håller hastigheter... (Har 24/1, Har mätt 22 - 23/ 1 - 1.1Mbit)
Sen att Tele2 klagar på Telia.. Jag förstår dom.. Telia har flest kunder, Vill inte förlora dom.. Telia släpper säkert inte efter så lätt.. Men det skulle inte jag heller göra om jag visste att jag kunde stupa efter bara några år om ja släppte...
August 30, 2005
csm101 wrote: [quote=urk]
handlar mera att telia inte tillåter andra bolag att ge kunder andra alt än telia
Hur hindrar de andra företag såvida andra företag inte vill använda linor lagda av telia?
telia säger att stationen är ful när den inte är det. då kan inte andra opratörer sätta in sin utr istationen. om de inte får göra det så kan inte kunden välja andra bolga än vilken utr som är i statioen med andra ord bara telia. igen att göra så bryter de mot ARN fast deras ensamrätt över så mycket kunder gör att de tjänar på att betala böter. för de täker upp med inkomsyterna några gånger upp.
August 11, 2005
urk wrote:
telia säger att stationen är ful när den inte är det. då kan inte andra opratörer sätta in sin utr istationen. om de inte får göra det så kan inte kunden välja andra bolga än vilken utr som är i statioen med andra ord bara telia. igen att göra så bryter de mot ARN fast deras ensamrätt över så mycket kunder gör att de tjänar på att betala böter. för de täker upp med inkomsyterna några gånger upp.
Asså, jag hänger fortfarande inte riktigt med här.
Vad är det andra operatörer vill göra, använda sig av telias utrustning eller hindras de från att lägga ut egna linor?
3 Guest(s)