Terratec satsar på ATi under 2004|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Terratec satsar på ATi under 2004
Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
Member Since:
August 22, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 25, 2003 - 9:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Senaste ryktet på sta'n: Terratec ska börja tillverka ATi-baserade grafikkort. Nyheten jag hittat är på Tyska och jag får erkänna att jag inte förstår många ord av det språket. Alltså har jag inte heller riktigt lyckats tyda nyheten så frågan är om de kommer att lämna nVidia eller att göra som ASUS och tillverka båda delarna. Klart står i alla fall att Terratec är en av de stora spelarna på Europeiska marknaden och att de är ännu en av tillverkarna i raden som ansluter sig till ATi efter det här mindre lyckade året för nVidias del.

Läs mer här.

TERdON
Member
Medlem
Forum Posts: 2919
Member Since:
October 7, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
491265
December 26, 2003 - 2:14 am
sp_Permalink sp_Print

Det är trevligt att ni följer nyheterna även på sidor som ni inte förstår språket på.

Men - för att komma till den dåliga sidan av denna nyhet (läs: där ni kan bli bättre!) - om ni länkar till Babelfish eller liknande, snälla länka till originalsidan (dvs originalspråket) också.

För oss som verkligen kan tyska (eller kantonesiska, eller koreanska, eller swahili eller vad de nu skriver på för språk på sidan som ni hittat) så är en halvknagglig babelfish-översättning "mer stjälp än hjälp"...

Nu vet jag att det inte är svårt att utifrån Babelfish fixa ut original-URL-en, men det allra smidigaste enligt mig är att trycka på länken "Originalspråk. Skyll inte på oss om du inte förstår. :-)"...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 55
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL