August 22, 2005
Senaste ryktet på sta'n: Terratec ska börja tillverka ATi-baserade grafikkort. Nyheten jag hittat är på Tyska och jag får erkänna att jag inte förstår många ord av det språket. Alltså har jag inte heller riktigt lyckats tyda nyheten så frågan är om de kommer att lämna nVidia eller att göra som ASUS och tillverka båda delarna. Klart står i alla fall att Terratec är en av de stora spelarna på Europeiska marknaden och att de är ännu en av tillverkarna i raden som ansluter sig till ATi efter det här mindre lyckade året för nVidias del.
October 7, 2002
Det är trevligt att ni följer nyheterna även på sidor som ni inte förstår språket på.
Men - för att komma till den dåliga sidan av denna nyhet (läs: där ni kan bli bättre!) - om ni länkar till Babelfish eller liknande, snälla länka till originalsidan (dvs originalspråket) också.
För oss som verkligen kan tyska (eller kantonesiska, eller koreanska, eller swahili eller vad de nu skriver på för språk på sidan som ni hittat) så är en halvknagglig babelfish-översättning "mer stjälp än hjälp"...
Nu vet jag att det inte är svårt att utifrån Babelfish fixa ut original-URL-en, men det allra smidigaste enligt mig är att trycka på länken "Originalspråk. Skyll inte på oss om du inte förstår. :-)"...
2 Guest(s)