Thermaltake Eureka recenserad|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Thermaltake Eureka recenserad
Nyhet
Member
Medlem
Forum Posts: 10607
Member Since:
April 17, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 7, 2006 - 1:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Thermaltake Eureka verkar vara ett chassi som verkligen gör skäl för namnet. Jag har aldrig varit ett stort fan av Thermaltakes chassin, de flesta ser helt enkelt rent ut sagt hemska ut. Det faktum att den interna designen inte heller alltid varit helt lyckad gör knappast intrycket bättre, men skam den som ger sig och visst verkar det som om Thermaltake sakta men säkert jobbat sig uppåt mot stilrenare och bättre chassin. Eureka visar på klara influenser från andra tillverkare såsom Chieftec och Antec, vilket knappast är dåligt, och kommer även med en del nya lösningar som faktiskt till och med imponerar. Helt klart värt en titt om du är på jakt efter ett nytt chassi.

:: Läs vidare på techPowerUp!

Dinos
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
Member Since:
September 1, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1012350
February 7, 2006 - 4:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Väldigt mkt Antec över det chassit...

Redfaction
Member
Medlem
Forum Posts: 4312
Member Since:
June 27, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1012353
February 7, 2006 - 4:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Väldigt snyggt, utseendet spöar skiten ur Lian li och det mesta annat..:)

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1851
Member Since:
May 1, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1012357
February 7, 2006 - 4:35 pm
sp_Permalink sp_Print

snyggt, verkar bra också. Men jag kom och tänka på en sak. Om man har IDE-diskar och ska ha dem "backwards", tar inte molexkontakten i chassit då? Det gjorde det hos mig på mitt Chieftec Mesh Fulltower iaf =/

Avatar
Jimmy Åsén
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1809
Member Since:
January 19, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1012369
February 7, 2006 - 4:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Black_light wrote: snyggt, verkar bra också. Men jag kom och tänka på en sak. Om man har IDE-diskar och ska ha dem "backwards", tar inte molexkontakten i chassit då? Det gjorde det hos mig på mitt Chieftec Mesh Fulltower iaf =/

Gör inte det i mitt Sonata chassi iaf.

GuuFi
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1914
Member Since:
January 20, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1012470
February 7, 2006 - 8:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Lite offtopic men installerar de inte prylarna på en heltäckningsmatta? 😛
Känns lite oproffsigt 🙂
Helt ok chassi iaf.

-=PD=-
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 36
Member Since:
November 4, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1012536
February 8, 2006 - 12:49 am
sp_Permalink sp_Print

"Jag har aldrig varit ett stort fan av Thermaltakes chassin, de flesta ser helt enkelt rent ut sagt hemska ut. Det faktum att den interna designen inte heller alltid varit helt lyckad gör knappast intrycket bättre, men skam den som ger sig och visst verkar det som om Thermaltake sakta men säkert jobbat sig uppåt mot stilrenare och bättre chassin"

👿

Vilket BS, de flesta Thermaltake chassin (förutom den hemska gamer/lan serien) har både sett bra ut och vart bra kvalitet/funktionsmässigt.

Thermaltake har dessutom det i mitt tycke snyggaste chassi som gjorts nämligen Shark. Superb kvalite och funktion på det precis som mitt tidigare Thermaltake Xaser III Superfulltower.

Avatar
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
November 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1012565
February 8, 2006 - 7:43 am
sp_Permalink sp_Print

-=PD=- wrote: "Jag har aldrig varit ett stort fan av Thermaltakes chassin, de flesta ser helt enkelt rent ut sagt hemska ut. Det faktum att den interna designen inte heller alltid varit helt lyckad gör knappast intrycket bättre, men skam den som ger sig och visst verkar det som om Thermaltake sakta men säkert jobbat sig uppåt mot stilrenare och bättre chassin"

👿

Vilket BS, de flesta Thermaltake chassin (förutom den hemska gamer/lan serien) har både sett bra ut och vart bra kvalitet/funktionsmässigt.

Thermaltake har dessutom det i mitt tycke snyggaste chassi som gjorts nämligen Shark. Superb kvalite och funktion på det precis som mitt tidigare Thermaltake Xaser III Superfulltower.

Ser förjävliga ut i mitt tycke och det anser jag mig ha all rätt att tycka. Att jag sedan har i stort sett hela redaktionen bakom mig på det gör ju inte det hela sämre heller (eller det kanske det gör?) 😉

Deras interna design är inte heller fulländad, men klart bättre än det långt ifrån stilrena yttre många av deras chassin haft tidigare. Det har varit gamer och LAN-chassin för att imponera på sina 14åriga kompisar helt enkelt.

//Andreas

Edvuld
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1898
Member Since:
September 20, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1012669
February 8, 2006 - 3:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Thermaltake har inte direkt ahft så bra interna lösningar förut, jag mins specifikt en instickskorthållare av plast som skulle göra så man slapp skruva fast korten, men den var helt felkonstruerad så man kunde inte använda grafikkort eftersom PCBn sticker ut lite längre än plåten i bak, rätt smidigt att inte kolla sånt...

Sedan Shark kom har de skärpt sig rejält, och ett Shark hade jag gärna ägt, fast jag gör nog helre egna chassin från scratch, så blir det med den funktionaliteten man själv vill ha =)

Avatar
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
November 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1012686
February 8, 2006 - 4:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja, de är som sagt verkligen på väg åt rätt håll 🙂

//Andraes

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
Member Since:
September 12, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1012859
February 9, 2006 - 1:35 am
sp_Permalink sp_Print

-=PD=- wrote: Vilket BS, de flesta Thermaltake chassin (förutom den hemska gamer/lan serien) har både sett bra ut och vart bra kvalitet/funktionsmässigt.

Thermaltake har dessutom det i mitt tycke snyggaste chassi som gjorts nämligen Shark. Superb kvalite och funktion på det precis som mitt tidigare Thermaltake Xaser III Superfulltower.

Det är inget BS!
Det är faktiskt så att TT började göra lite vettigare chassie i och med TT Shark.
Men innan det dess kan vi verkligen snacka om lådor som "gud glömde". 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 59
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL