April 17, 2005
Thermaltake Eureka verkar vara ett chassi som verkligen gör skäl för namnet. Jag har aldrig varit ett stort fan av Thermaltakes chassin, de flesta ser helt enkelt rent ut sagt hemska ut. Det faktum att den interna designen inte heller alltid varit helt lyckad gör knappast intrycket bättre, men skam den som ger sig och visst verkar det som om Thermaltake sakta men säkert jobbat sig uppåt mot stilrenare och bättre chassin. Eureka visar på klara influenser från andra tillverkare såsom Chieftec och Antec, vilket knappast är dåligt, och kommer även med en del nya lösningar som faktiskt till och med imponerar. Helt klart värt en titt om du är på jakt efter ett nytt chassi.
January 19, 2003
Black_light wrote: snyggt, verkar bra också. Men jag kom och tänka på en sak. Om man har IDE-diskar och ska ha dem "backwards", tar inte molexkontakten i chassit då? Det gjorde det hos mig på mitt Chieftec Mesh Fulltower iaf =/
Gör inte det i mitt Sonata chassi iaf.
November 4, 2004
"Jag har aldrig varit ett stort fan av Thermaltakes chassin, de flesta ser helt enkelt rent ut sagt hemska ut. Det faktum att den interna designen inte heller alltid varit helt lyckad gör knappast intrycket bättre, men skam den som ger sig och visst verkar det som om Thermaltake sakta men säkert jobbat sig uppåt mot stilrenare och bättre chassin"
👿
Vilket BS, de flesta Thermaltake chassin (förutom den hemska gamer/lan serien) har både sett bra ut och vart bra kvalitet/funktionsmässigt.
Thermaltake har dessutom det i mitt tycke snyggaste chassi som gjorts nämligen Shark. Superb kvalite och funktion på det precis som mitt tidigare Thermaltake Xaser III Superfulltower.
November 27, 2003
-=PD=- wrote: "Jag har aldrig varit ett stort fan av Thermaltakes chassin, de flesta ser helt enkelt rent ut sagt hemska ut. Det faktum att den interna designen inte heller alltid varit helt lyckad gör knappast intrycket bättre, men skam den som ger sig och visst verkar det som om Thermaltake sakta men säkert jobbat sig uppåt mot stilrenare och bättre chassin"
👿
Vilket BS, de flesta Thermaltake chassin (förutom den hemska gamer/lan serien) har både sett bra ut och vart bra kvalitet/funktionsmässigt.
Thermaltake har dessutom det i mitt tycke snyggaste chassi som gjorts nämligen Shark. Superb kvalite och funktion på det precis som mitt tidigare Thermaltake Xaser III Superfulltower.
Ser förjävliga ut i mitt tycke och det anser jag mig ha all rätt att tycka. Att jag sedan har i stort sett hela redaktionen bakom mig på det gör ju inte det hela sämre heller (eller det kanske det gör?) 😉
Deras interna design är inte heller fulländad, men klart bättre än det långt ifrån stilrena yttre många av deras chassin haft tidigare. Det har varit gamer och LAN-chassin för att imponera på sina 14åriga kompisar helt enkelt.
//Andreas
September 20, 2001
Thermaltake har inte direkt ahft så bra interna lösningar förut, jag mins specifikt en instickskorthållare av plast som skulle göra så man slapp skruva fast korten, men den var helt felkonstruerad så man kunde inte använda grafikkort eftersom PCBn sticker ut lite längre än plåten i bak, rätt smidigt att inte kolla sånt...
Sedan Shark kom har de skärpt sig rejält, och ett Shark hade jag gärna ägt, fast jag gör nog helre egna chassin från scratch, så blir det med den funktionaliteten man själv vill ha =)
September 12, 2001
-=PD=- wrote: Vilket BS, de flesta Thermaltake chassin (förutom den hemska gamer/lan serien) har både sett bra ut och vart bra kvalitet/funktionsmässigt.
Det är inget BS!
Det är faktiskt så att TT började göra lite vettigare chassie i och med TT Shark.
Men innan det dess kan vi verkligen snacka om lådor som "gud glömde". 🙂
1 Guest(s)