August 22, 2005
Toms Hardware har skrivit en riktigt informativ artikel om AquaMark 3. De har benchmarks, utvärdering av bildkvalitet osv. Det som artikeln kommer mest att handla om är vad som hänt i nVidias drivrutiner. Kort sagt hur mycket bildkvaliteten sänkts och hur mycket prestandan höjs.
Vi börjar väl bli vana vid nVidias standardsvar "det är en bugg" vid detta laget? Himla tur de där Santa Clara-grabbarna har, det bara ramlar in dussintals med buggar som höjer prestandan på bekostnad av bildkvaliteten det här året. Det är helt fantastiskt hur ödets nyck kan höja testresultat. (Note to self: file this under poisonous sarcasm.)
Det som jag personligen fann väldigt intressant är att se hur nVidia, trots sin sänkta bildkvalitet, inte kan hänga med i svängarna när testerna körs med full FSAA/Aniso.
Läs hela artikeln här.
June 20, 2002
Mind wrote: precis som lag, det heter lag på engelska men lagg på svenska.
fast jag vet inte om folk skriver lag eller lagg, har inte spelat online på bra länge nu.
om resten av meningen är på svenska blir det lagg...
annars blir det knepigt att läsa, eftersom lag betyder något helt annat på svenska...
October 1, 2001
Om man vill kan man ju skriva "bagg" å "läg" så får man ju rätt utal på dem =P
Iaf, jag undrar just hur nVidias fusk kommer att påverka marknaden. De som undersöker IQ mest är de stora hårdvarusiterna men vanlige svenson kollar tyvär inte på dessa utan läser i tidningar å liknande.
Eftersom nVidia skickat ut betan av 51.75 till pressen för att användas till DX9 tester å de flesta innom den branchen gör som nVidia säger så innebär det att de flesta som inte besöker de stora hårdvarusiterna endast får se hur GFFX presterar i FPS/poäng.
November 29, 2001
Dead Glory wrote: Om man vill kan man ju skriva "bagg" å "läg" så får man ju rätt utal på dem =P
Iaf, jag undrar just hur nVidias fusk kommer att påverka marknaden. De som undersöker IQ mest är de stora hårdvarusiterna men vanlige svenson kollar tyvär inte på dessa utan läser i tidningar å liknande.
Eftersom nVidia skickat ut betan av 51.75 till pressen för att användas till DX9 tester å de flesta innom den branchen gör som nVidia säger så innebär det att de flesta som inte besöker de stora hårdvarusiterna endast får se hur GFFX presterar i FPS/poäng.
HardOCP rapporterar, Toms Hardware har börjat rapportera, likaså anandtech.
Kan garantera att de flesta tidningsredaktörer läser dessa sidor (inklusive de svenska tidningsredaktörer jag pratat med). Så medias "awareness" är mycket högre nu än när 3dmark-fiaskot utspelade sig.
1 Guest(s)