April 17, 2005
Tiger är inte bara ett djur utan Apples kommande operativsystem, Longhorn är inte bara ett djur utan Microsofts kommande operativsystem. Så långt är väl allt glasklart men förutsättningarna för dem två är väldigt skilda. På Newsweek har man tittat lite närmare på MS och Apples förhållande till varandra i frågan om deras nästa generations operativsystem. Det får ses som minst sagt kyligt och ingen av parterna är svåra på att dela ut lite väl valda kommentarer riktade mot sin konkurrent.
Microsoft jämför Apples Tiger med ett tillbehör till iPod medan Apple anklagar Microsoft för att kopiera funktioner från deras operativsystem. Fakta är dock att Apple OS Tiger lanserar officiellt den 29 april, om fyra dagar. Medan Microsofts "planerade" lansering av Longhorn är i slutet av år 2006. Tigern är snabbare och frågan är vad/om detta kan ge Microsoft och Longhorn bestående skador. Vi användare kan i alla fall se fram emot bättre? operativsystem med trevligare utseende och nya funktioner.
"This is great theater, but the greater show by far will be the one that plays on your computer screen, making your digital life more pleasurable and productive. If you're an Apple fan, showings begin on Friday. Windows users will have to wait until Christmas. 2006. Snort."
Källa: Newsweek
February 5, 2005
För mig är iof inte win så svårförstått, mac däremot som man inte har så mycket erfarenhet med känner jag mig inte så hemma i. Men åhh vad jag vill ha en iaf, lär ju inte vara så värst svårt att lära sig och det är ju hästlängder snyggare än win redan med nuvarande OS.
Dock svårt att motivera att köpa en så pass dyr dator för att i princip bara surfa, som jag ändå kan göra lika bra på mn nuvarande.
January 22, 2003
mitrix wrote: För mig är iof inte win så svårförstått, mac däremot som man inte har så mycket erfarenhet med känner jag mig inte så hemma i. Men åhh vad jag vill ha en iaf, lär ju inte vara så värst svårt att lära sig och det är ju hästlängder snyggare än win redan med nuvarande OS.
Dock svårt att motivera att köpa en så pass dyr dator för att i princip bara surfa, som jag ändå kan göra lika bra på mn nuvarande.
Word!
Vill också ha en mac för att dom är så snygga både utvändigt och i OSet, men priset på dom möjliggör ju tyvärr inte att man kan ha både Mac och PC 🙁
October 7, 2002
Ptja, en Mac Mini kostar under 5000:-, då följer Mac OS X, iLife och något halvkul spel med. Ok, det är inte världens hetaste burk, men den duger bra till att surfa, kolla pron och annan film samt koda på (spel går inte enormt bra, men tre av fyra är väl ändå ok?), men så mycket billigare än så blir det nog inte om det ska vara äpplen på. Värt att notera är också att Apple skickar med sin utvecklingsmiljö - XCode - med OS X. På Windows-sidan kostar sådant extra...
Ytterligare en notering, angående trådens ämne: Det är inte alldeles omöjligt att Mac OS X 10.5 är färdigt ungefär tills när Longhorn ska släppas, de senaste åren har Apple släppt ungefär en version om året (!) av sitt operativsystem...
1 Guest(s)