April 17, 2005
Det är inte bara Microsoft som släpper 64 bitars stöd i dagarna utan även Apples MaxOS X 10.4 får stöd för 64 bitars operationer och kommer likt Intel och AMD’s nyare processorer att kunna arbeta med både 32 och 64 bitars operationer. Microsoft och Apple är minst sagt i fejd med varandra och har bland annat anklagat varandra för allt från stulna idéer till att man från Microsoft’s sida kallade Tigern för ett hopkok av gamla Longhorndemo’s som mest är till för att vara ett tillbehör till Ipoden.
Källa: The Inquirer
Vill bara påpeka att denna nyhet inte är skriven av mig utan av Martin Hedlund, en av våra aspirerande nyhetsskribenter.
Tekniknörd som gillar att träna.
December 7, 2003
Att "vuxna" gubbar orkar hålla på. Pajkastning gör ju bara att man blir illamående (iaf jag). Sen när det gäller stulna idéer så är dom nog lika stora kålsupare båda två. Det enda detta åstadkommer i pr-väg är att fanboysen i diverse forum får idéer till sina flamewares 🙁 vilket gör att allt fler förnuftiga människor drar sig därifrån.
Detta är dock bara hur jag ser på saken.
September 1, 2002
För att förtydliga:
Saxat från http://slashdot.org/comments.p.....d=12344377
Tiger is NOT fully 64-bit. The memory system supports 64-bit pointers. But you can't write a 64-bit GUI application. Carbon and Cocoa are not 64-bit.
A 64-bit application has to be broken into two executables, a 32-bit GUI front-end and a 64-bit engine.
January 29, 2003
Anton K wrote:
Det är inte bara Microsoft som släpper 64 bitars stöd i dagarna utan även Apples MaxOS X 10.4 får stöd för 64 bitars operationer och kommer likt Intel och AMD’s nyare processorer att kunna arbeta med både 32 och 64 bitars operationer.
Förstod inte riktigt, gör Apple processorer?
November 27, 2003
Zelog wrote: [quote=Anton K]
Det är inte bara Microsoft som släpper 64 bitars stöd i dagarna utan även Apples MaxOS X 10.4 får stöd för 64 bitars operationer och kommer likt Intel och AMD’s nyare processorer att kunna arbeta med både 32 och 64 bitars operationer.
Behave you stoopid americanare 😛 😉
//Andreas
February 5, 2005
BeerCan wrote: Att "vuxna" gubbar orkar hålla på. Pajkastning gör ju bara att man blir illamående (iaf jag). Sen när det gäller stulna idéer så är dom nog lika stora kålsupare båda två. Det enda detta åstadkommer i pr-väg är att fanboysen i diverse forum får idéer till sina flamewares 🙁 vilket gör att allt fler förnuftiga människor drar sig därifrån.
Detta är dock bara hur jag ser på saken.
Näe, och sen tycker jag inte att Microsoft har så mycket rätt att klaga, Apple släpper sitt om tre dar och Microsoft om ett år kanske! Om Apple då har snott allt från Longhorn, varför är då inte det lika färdigt... 😉
January 29, 2003
Delph1 wrote: [quote=Zelog][quote=Anton K]
Behave you stoopid americanare 😛 😉
//Andreas
Apples and oranges!
August 7, 2003
Mr Gates confirmed that the new version of Windows, codenamed Longhorn, would enable computers to process data at 64 bits per second, compared with the current standard of 32 bits per second.
http://technology.timesonline....../article/0,,19509-1585849,00.html
Take that, stoopid Apples
September 1, 2002
Laglorden wrote:
Mr Gates confirmed that the new version of Windows, codenamed Longhorn, would enable computers to process data at 64 bits per second, compared with the current standard of 32 bits per second.
http://technology.timesonline....../article/0,,19509-1585849,00.html
Take that, stoopid Apples
Swooooosch :)R
1 Guest(s)