Quote:
--------------------------------------------------------------------------------On 2001-07-08 11:16, Daniel R Skrev:
Jo men Tomshardware är nog så långt från extrema överklockare man kan komma--------------------------------------------------------------------------------
Det är en av de seriösaste testsidor som finns på nätet över huvudtaget.
Som Mjöde säger så är Tomshardware en av de största och seriösaste testsidorna på nätet! Inget snack om den saken.. men de är precis som Daniel säger verkligen inga extrem överklockare..
Så båda har en poäng med vad ni säger!
Tekniknörd som gillar att träna.
March 4, 2001
Anledningen till att jag har blivit mycket kritisk mot tomshardware är deras kylartester som jag starkt tvivlar på, enligt deras test så är bl a en PEP66 med Sanyo Denki fläkt lika bra som en Super orb, detta är helt klart för mig att Pep66:an trots sin svagare fläkt presterar märkbart bättre.
I testet ser man också att FOP32-1 med 26cfm presterar EXAKT lika bra som CAK38 med 37cfm fläkt, och jag har i massor av test sett att CAK med YS-Tech presterar bättre eän FOP men nu har den delta och endå presterar den lika bra som FOP! Det kan jag inte på något sätt tro på, det stämmer inte!
Om vi fortsätter och kollar i testet så ser vi att en Taisol 742 presterar lika bra som en Intel Retial kylare....det är väl trovärdigt eller hur?
För mer info kolla här:
March 4, 2001
I Tomshardwares tidigare kylartest så presterade Hedgehogen 4 grader SÄMRE än en Intel Retail kylare. Detta kan inte stämma heller!
http://www6.tomshardware.com/c.....er-01.html
Edit: nej jag har inget förtroende för Tomshardware längre, efter att ha läst flera tester av Koolance lådor, bl a på HardOCP så har ajg kommit fram till att dom kyler bra, bättre än ngn luftkylare, men i tomshardwares test så klarar den inte ens att kyla en oklockad processor, det har jag väldigt svårt att tro på!
[ Detta Meddelande är ändrat av Daniel R På 2001-07-10 00:33 ]
March 4, 2001
"Dynamic Graphic Cooling, on the other hand, is unnecessary, since the f-n on the graphics card ought to be running all the time anyway. The noise it generates is still less than that of the CPU f-n, which cancels out the perceived noise from the graphics card f-n."
Hur kan man säga att det är ondöigt att mjukvaran klockar ner grafikkortet när man använder 2D? Självklart gör detta att kortet slits mindre och man slipper extra värme i lådan!
Nej vägra tomshardware!
http://www.tomshardware.com/gr.....e3-11.html
Edit: glömde länka
[ Detta Meddelande är ändrat av Daniel R På 2001-07-10 00:41 ]
Jaja men du dömmer alltså ut en sida efter två recensioner som jag kan hålla med om inte verkar vara riktigt bra.. Det roliga är att vi har kommit överens om att Tomshardware inte är en site med mycket kunskap om kylning.. och det är just detta de två artiklarna handlar om. Sen att de har 1.7 miljoner besökare varje månad och att Intel själva har dragit tillbaka produkter tack vare Tom Papst tyckande inte heller är helt dåligt..
Tekniknörd som gillar att träna.
March 4, 2001
On 2001-07-11 16:03, Anton wrote:
Jaja men du dömmer alltså ut en sida efter två recensioner som jag kan hålla med om inte verkar vara riktigt bra.. Det roliga är att vi har kommit överens om att Tomshardware inte är en site med mycket kunskap om kylning.. och det är just detta de två artiklarna handlar om. Sen att de har 1.7 miljoner besökare varje månad och att Intel själva har dragit tillbaka produkter tack vare Tom Papst tyckande inte heller är helt dåligt..
jag tycker att kan dom inte bedömma kylning så ska dom inte testa den! Tänk alla som blir "lurade" av deras tester, men jag tycker mest synd om dom som tillvekrar koolance, dom kommer nog inte sälja mycket tack vare herr Papst! Dessutom tycker jag Tomshardware är lite för kommersiella, man får det intrycket av dom och jag har snackat med lite annat kunnigt folk och dom tycker samma sak, man kan nästan tro att dom blir lite mutade i sina tester....men det är upp till läsaren att bedömma..
Edit: och ja, att dom haft så mycket fel i sitt kylaretest gör att jag tappar förtroendet för dom totalt! Dessutom kan jag gräva fram mer saker som jag anser är fel i deras arkiv
[ Detta Inlägg ändrades av: Daniel R den 2001-07-11 16:11 ]
2 Guest(s)