April 17, 2005
Toshiba har sedan ett antal månader erbjudit de amerikanska konsumenterna deras första generation av HD DVD-spelare och den billigaste modellen har gått att få tag på för runt 499 USD. Nu när Toshiba planerar att lansera sina spelare i Europa blir det, i vanlig ordning, högre priser. Toshiba meddelade under IFA i Berlin att man kommer lansera två modeller i Europa till priser mellan 599-999 euro. Vilket är betydligt högre än priserna i USA, även när man räknar in skillnaderna i skatt och valutor. Detta erkände dock Toshiba och hävdade att priserna var högre då de europeiska modellerna både var mer slimmade och hade utökade funktioner. Smakar det så kostar det antar vi och ser fortfarande fram emot de första högupplösta formaten i Europa, som i alla fall verkar närma sig nu.
February 27, 2006
Visst vill du ha det för 3000:- kan du vänta 1år extra.
Tycker du 599€ är dyrt vänta tills blu-ray släpper sina spelare i europa dem kommer vara det dubbla priset vad hd-dvd kostar hehehe.
Tänk på att hd-dvd spelarn är slimmad och fått utökad nyteknik kanske snabbare uppstart också men det får vi se när det släpps.
Båda formaten kommer att leva som dvd-r och dvd+r gör nu och ingen av formaten kommer att förlora utan det blir konsumenterna som bestämmer vilken format man vill köra på.
April 14, 2006
men om man kunkurerar med ett annat format så hade jag iaf pris dumpat o sett till att folk köper mina grejor för att sedan kunna vara herre på toppen med mitt format men tydligen så har dom bildat kartell för att hålla priseran uppe för det behövs inte många solda enheter för flera tusen för att ta igen förluster under utvecklingen då enheten lär kosta högst 500kr att producera nu i början ..
1 Guest(s)