October 31, 2001
Föreställ dig följande scenarie: Du sitter vid datorn, du dricker en kall god cola och bara njuter av att lyssna lite mp3 och surfa efter lite intressant läsning. Men vad händer om man har det så bra? Kraschar datorn? Ungmö i nöd? Nej! Du spiller ut din så kalla och goda cola rakt i tangentbordet! Nu finns det ett antal olika sätt att reda upp den här röran på men det är inte alla av dem som gör tangentbordet helt rent. Som tur väl är har killarna på ModdingZone gjort en artikel om just detta problem. Vad man valt att göra med sitt svarta keytronic tangentbord är att köra det en omgång i diskmaskinen. Och resultatet? Ja, kolla själva.
Kolla resultatet här.
May 4, 2001
Själv så spillde jag ett halvliters glas med Coca Cola i tangentbordet. Det blev, utan att överdriva, fyllt till bredden och sen rann det över.
Paniken dök upp lika fort som en banan fryser i flytande syre varefter jag stängde av datorn, rengjorde tangentbordet(ej i diskmaskinen dock), bara för att upptäcka att tangentbordet inte fungerade något vidare.
Men datorn klarade sig som tur var....PUH!!!
Mvh
Marcus Nordlund
PS. Tror ni jag lärt mig att sluta dricka CC vid datorn??? Neeeeeeeeeeeeeeeeej!!! DS.
[ Detta Inlägg ändrades av: Marcus75 den 2001-12-24 20:11 ]
1 Guest(s)