April 17, 2005
En tysk "hackare" har tydligen varit i farten de senaste dagarna. Det hela startade med att en användare i en IRC-kanal skröt om sina hacker-kunskaper och när han trodde att han blivit utsparkad från kanalen började han hota en av moderatorerna att han skulle hacka densammes dator. För att göra detta krävde hackaren att han skulle få tillgång till moderatorns IP-adress, efter många om och men gav moderatorn "sin" adress till hackaren, 127.0.0.1 var IP:et "hackaren" fick. Efter flera försök att Krascha moderatorns dator med hjälp av diverse hackingverktyg vilket av någon anledning bara slutade i att hackarens dator kraschade, började hackaren formatera hårddisken som han hittade på IP-adressen. Eftersom 127.0.0.1 alltid är den IP-adress som tilldelas den dator du använder hade den tyska "hackaren" raderat sin egen hårddisk.
Hela händelseförloppet finns dokumenterat på följande sida, ett gott skratt förlänger livet brukar man ju säga så förbered er på ett långt liv!
January 6, 2003
DoN wrote: Jag kommer leva minst 20 år längre nu tror jag =)
länge sen jag skratta så här mycket när jag läste en IRC-logg.
Sist var väl när jag läste om han som skulle hacka sig in på APB "bevisservar"
Haha!!!:bgrin:
Det kommer jag ihåg också, ingen som har kvar en länk till den loggen?
June 30, 2003
ando wrote:
Haha!!!:bgrin:
Självklart =)
http://home.vxu.se/sendt02/ant.....tbyran.txt
skiroy wrote: 😮 :)R
Det där kan väl ändå inte vara sant ? Låter ju helt otroligt.
Å andra sidan finns det ju riktigt galna människor ute på nätet men visst tusan fick jag ett gott skratt utav denna "logg". 😀
Haha det låter nästan för galet för att vara sant men man vet ju faktiskt aldrig.. förstår inte vem som hade orkat lägga tid på att göra en falsk logg på detta viset heller. 😛
Tekniknörd som gillar att träna.
Haha oavsett vad var det jäkligt kul att läsa 😀
Ctrl: Får hoppas dem inte tar jobb inom vården då.. 🙂
Tekniknörd som gillar att träna.
March 10, 2003
Nja.. finns ju en del andra viktiga delar i samhället förutom vården.
Värsta är att killen låter som min lillebror som är 12år och som lider av dyslexi.
Tog mig ca:3timmar att förklara att man måste ha en webbserver att lägga sin hemsida på för att
andra skulle kunna se den.
Han tyckte det verkade konstigt då han kunde se den utan att göra det.
Sedan undrade han hur man gör en hemsida som lunarstorm. Då gav jag upp och
lade på luren i örat på han.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
January 6, 2003
DoN wrote: [quote=ando] Haha!!!:bgrin:
Självklart =)
http://home.vxu.se/sendt02/antipiratbyran.txt
Gött!
Den är nästan bättre alltså
Till och med min mamma fattar ju :bgrin:
December 3, 2003
January 11, 2003
LOL 😀
Altså på en dumhet skala från 1-10, så skapar denna killen en ny skala i hans namn med 1-100 där han är 100...
Bevisar bara att de borde skiva varningstexter på sådana program, får ej användas av barn under 10 år, eller vuxen som beter sig som en...
Det som skrämmer en är att han är inte den första, o han lär INTE vara den sista... 😛
December 5, 2001
DoN wrote: [quote=ando] Haha!!!:bgrin:
Självklart =)
http://home.vxu.se/sendt02/antipiratbyran.txt
"jag hat inget nätverkskort, det istter på moderkortet"
:)R
Snorch wrote: Var inte den här postad i forumet för någon dag sedan?
Jo...
https://www.nordichardware.se/forum/hackers-vt113596.html?highlight=
December 3, 2003
ando wrote: [quote=PooSlice]tror inte att det är sant, vda finns det för program som tar bort all data på ett ip nummer?
Han har ju gått in på datorn via något program och trodde han var inne hos "offrets" dator, men var på sin egna. Sen tryckte han väl säkert bara på delete...
Ja men VAD är det program, man måste ju sniffa en massa portar och grejer. Tror inte det är en ruta där man skriver in ip nummer och sen trycker på delete, iofs om det var ftp så kanske.
2 Guest(s)