January 26, 2003
Fackamato wrote: Hm, HDR fattar jag men vad är Displacement Mapping? Pallar inte att surfa in på Beyond3D just nu 😉
är det itne typ bumpmapping, fast mer avancerat. alltså att man t.ex kan se enskilda stenar utstickandes ut ut väggen men väggen är fortfarande bara en 'face'
edit: det var tydligen något sånt 🙂 kollade inte hela tråden
January 23, 2002
Att döma av de två bilderna som ni lagt med i nyheten så tycker inte jag det verkar vara något att ha.
De ska ju se naturligt ut när ljus strålar in så, inte som om ett UFO ligger å kretsar ovanför vilket jag tycker det ser ut som med HDR aktiverat. 😕
Edit: Kollade på filmen nu och då var det lite bättre tycker jag men det är ändå för överdrivna effekter, ungefär som "titta vilka häftiga effekter, de måste vi använda massor av". 🙂
Steel wrote: Att döma av de två bilderna som ni lagt med i nyheten så tycker inte jag det verkar vara något att ha.
De ska ju se naturligt ut när ljus strålar in så, inte som om ett UFO ligger å kretsar ovanför vilket jag tycker det ser ut som med HDR aktiverat. 😕Edit: Kollade på filmen nu och då var det lite bättre tycker jag men det är ändå för överdrivna effekter, ungefär som "titta vilka häftiga effekter, de måste vi använda massor av". 🙂
har personligen inte tittat på filmen men jag förmodar att effekterna passar bättre vid vissa tillfällen. Problemet är väl att få det att fungera bra överallt utan att nivån av HDR ändras dynamiskt i spelet.
Tekniknörd som gillar att träna.
2 Guest(s)