Ubisoft släpper FarCry 1.3 patch|Page 2|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Ubisoft släpper FarCry 1.3 patch
Etheral
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 855
Member Since:
January 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
757720
October 26, 2004 - 6:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Fackamato wrote: Hm, HDR fattar jag men vad är Displacement Mapping? Pallar inte att surfa in på Beyond3D just nu 😉

är det itne typ bumpmapping, fast mer avancerat. alltså att man t.ex kan se enskilda stenar utstickandes ut ut väggen men väggen är fortfarande bara en 'face'

edit: det var tydligen något sånt 🙂 kollade inte hela tråden

Stefan Samuelsson
Member
Medlem
Forum Posts: 3346
Member Since:
January 23, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
758151
October 27, 2004 - 9:18 am
sp_Permalink sp_Print

Att döma av de två bilderna som ni lagt med i nyheten så tycker inte jag det verkar vara något att ha.
De ska ju se naturligt ut när ljus strålar in så, inte som om ett UFO ligger å kretsar ovanför vilket jag tycker det ser ut som med HDR aktiverat. 😕

Edit: Kollade på filmen nu och då var det lite bättre tycker jag men det är ändå för överdrivna effekter, ungefär som "titta vilka häftiga effekter, de måste vi använda massor av". 🙂

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
December 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
758198
October 27, 2004 - 10:50 am
sp_Permalink sp_Print

Steel wrote: Att döma av de två bilderna som ni lagt med i nyheten så tycker inte jag det verkar vara något att ha.
De ska ju se naturligt ut när ljus strålar in så, inte som om ett UFO ligger å kretsar ovanför vilket jag tycker det ser ut som med HDR aktiverat. 😕

Edit: Kollade på filmen nu och då var det lite bättre tycker jag men det är ändå för överdrivna effekter, ungefär som "titta vilka häftiga effekter, de måste vi använda massor av". 🙂

har personligen inte tittat på filmen men jag förmodar att effekterna passar bättre vid vissa tillfällen. Problemet är väl att få det att fungera bra överallt utan att nivån av HDR ändras dynamiskt i spelet.

Avatar
macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
Member Since:
June 23, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
758209
October 27, 2004 - 11:19 am
sp_Permalink sp_Print

Marquzz wrote: ok, ja nu ser man skillnaden, men tyckte det såg alldeles för överexponerat ut på den andra bilden, måste säga att jag föredrar den första....

Jo, jag föredrar också den första.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 61
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL