April 17, 2005
Det är utan tvekan en passande tid att uppgradera sin dator när nu Microsoft lanserat sitt bästa Windows-operativsystem på många år. Men bara en vecka efter lanseringen av Windows 7 kontras man nu av Linux-utvecklare Ubuntu som gör sin senaste version av operativsystemet tillgängligt för nerladdning. Ubuntu 9.10 Desktop Edition ska sätta användaren i fokus och med en mängd nya funktioner samt ett grafiskt finslipat gränssnitt hoppas man nu locka ytterligare användare till detta helta kostnadsfria operativsystem.
Ubuntu har även sett över ljudhanteringen i operativsystemet för att ge användaren bättre kontroll över ljudet i olika applikationer. Operativsystemet som är speciellt populärt i mindre kraftfulla bärbara datorer har även fått bättre stöd för mobilt 3G-bredband vilket underlättar användandet på resande fot.
Man har inte heller glömt stödet för utvecklare vilket faller väl in i användandet av Linux öppna källkod;
Ubuntu 9.10 also welcomes a host of features that make it the best platform for developers, whether professional or casual. Developers interested in writing applications that run on Ubuntu now have a simplified toolset called 'Quickly' which makes it fun and easy by automating many of the mundane tasks involved in programming.
Precis som Windows 7 ska den nya versionen av Ubuntu även vara betydligt snabbare att starta än sin föregångare, allt i ett försök att göra Ubuntu till "det mest användarvänliga operativsystemet på marknaden".
Läs mer om Ubuntu 9.10 Desktop Edition och ladda ner operativsystemet på utvecklarens hemsida.
[Image Can Not Be Found]
December 9, 2006
Japp såg precis att de inte släppt lös den ännu, fick meddelande om att den skulle gå upp för nerladdning den 29 oktober men kollade aldrig innan jag skrev nyheten 🙁
Men det borde komma länk under dagen.
Tekniknörd som gillar att träna.
November 22, 2001
Jag har läst lite på forumen och där rekommenderas att ladda ner RC om man är otålig, det är bara någon liten uppdatering som skiljer. Så slipper man dessutom ev överbelastade servrar senare idag.
Jag lade precis in den på min EEE, men har inte hunnit testa något än.
1 Guest(s)