April 17, 2005
Ultra X-Connect 400W Àr ett nÀtaggregat som kanske inte allt för mÄnga kÀnner till bara genom att höra dess namn. NÀr man vÀl vilat ögonen pÄ denna skapelse Àr det dock nÄgot man inte glömmer i första taget. Ultra har haft en stark uppgÄng de senaste mÄnaderna med sina modular nÀtaggregat som gör det möjligt att endast koppla in det antal kablar du behöver i ditt system. Vi har tidigare tittat nÀrmare pÄ ett modular-aggregat i form av Hiper Type-R Modular 580W. Hipers nÀtaggregat skÀmdes verkligen inte för sig designmÀssigt med en glÀnsande lack, men Ultra har verkligen tagit det hela ett par steg lÀngre. I vÄr recension fÄr ni reda pÄ vad aggregatet kan prestera nÀr man ser förbi dess imponerande yttre.
"Ultra X-connect 400W kommer med nÀstan allt jag rÀknade upp innan, men det som drar mest uppmÀrksamhet till sig Àr just att det Àr modularkablage. Enligt hemsidan Àr ocksÄ Ultra X-connect det första nÀtaggregatet helt med modularkablage. Anledningen att man kan stÄta med det Àr att ATX-kablen Àr ocksÄ ett modularkablage, men det ÄterstÄr att se hur bra det egentligen Àr."
November 27, 2003
Installerade ett par sÄdana hÀr udner DH och de ger ett riktigt bra intryck Àven just detta irriterade mig mycket:
ATX-kabeln Àr tjockast och givetvis ocksÄ styvast sÄ den Àr lika lÀttböjlig som en grövre stÄltrÄd, och dÀrmed alldeles för oböjlig för en enkel installation i datorn. Den har i princip ett eget liv, Àven om det gÄr att böja den till ungefÀrlig form.
Tanken var ju iaf god med gjutna kablar.
//Andreas
August 11, 2004
"Enligt hemsidan Àr ocksÄ Ultra X-connect det första nÀtaggregatet helt med modularkablage. Anledningen att man kan stÄta med det Àr att ATX-kablen Àr ocksÄ ett modularkablage, men det ÄterstÄr att se hur bra det egentligen Àr."
Hmm, stÀmmer inte. Jag har ett Revoltec Star Serie Chromus II 450w som Àr helt med mobularkablage.
February 12, 2003
elmor wrote: "Enligt hemsidan Àr ocksÄ Ultra X-connect det första nÀtaggregatet helt med modularkablage. Anledningen att man kan stÄta med det Àr att ATX-kablen Àr ocksÄ ett modularkablage, men det ÄterstÄr att se hur bra det egentligen Àr."
Hmm, stÀmmer inte. Jag har ett Revoltec Star Serie Chromus II 450w som Àr helt med mobularkablage.
Det Ă€r ju sĂ„ att Ultra X har funnits ett tag, eller Ă„tminstone ett Ă„r i USA. đ
Har nÀmligen hört DexiL tjafsa om det vÀldigt lÀnge.
November 27, 2003
Mean Machine wrote: [quote=elmor]"Enligt hemsidan Àr ocksÄ Ultra X-connect det första nÀtaggregatet helt med modularkablage. Anledningen att man kan stÄta med det Àr att ATX-kablen Àr ocksÄ ett modularkablage, men det ÄterstÄr att se hur bra det egentligen Àr."
Det Ă€r ju sĂ„ att Ultra X har funnits ett tag, eller Ă„tminstone ett Ă„r i USA. đ
Har nÀmligen hört DexiL tjafsa om det vÀldigt lÀnge.
Oh ja. UltraX Ă€r lĂ„ngt ifrĂ„n nytt, men inte sĂ„ vanligt i Sverige Ă€ven om det sĂ„ldes mer Ă€n ett par pĂ„ DH sist đ
//Andreas
August 7, 2003
Okej... det var fult (enligt mig), det var högljutt och det höll inte spÀnningarna speciellt bra...
Men... en bra recension iaf, tack för den đ
En sak som kan vara intressant och som jag sett andra har (vet inte hur man löser det tekniskt) Àr att kolla hurpass bra effektivitet agget har. AlltsÄ kvoten mellan effekt ut/effekt in. Vissa ligger ju pÄ 65% och andra pÄ 90% typ. och för ett 400W agg kan det vara skillnaden pÄ massa onödig vÀrme man mÄste frakta bort och betala för.
2 Guest(s)