Uppdaterad information om Månadstävlingen|Page 2|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Uppdaterad information om Månadstävlingen
NH|Noddan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1390
sp_UserOfflineSmall Offline
851650
March 2, 2005 - 5:48 am
sp_Permalink sp_Print

[EF wrote: Belse]Jaha, då var det sluttävlat för mig då, jag hatar motiveringstävlingar!

Åh nej, hur ska vi klara oss utan dig.

Personligen känner jag att det är Väldigt tråkigt att så många klagar på hur jobbigt och tråkigt och lett det är med motiveringstävlingar. Här ger vi bort produkter för åtskilliga tusen varje månad, och sen bestämmer vi oss för att byta regler. Nu var det till och med så att vi var tvugna att byta reglerna för att inte få påföljder, och det bästa ni kan göra är att klaga på oss över att reglerna till en mycket attraktiv tjänst som vi har helt gratis har förändrats så att det kanske tar mer än 2 minuter per vecka att tävla?

Fy fan säger jag bara!

Oven
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 91
851659
March 2, 2005 - 6:52 am
sp_Permalink sp_Print

Jaha, det här var ju kul, här trodde man att man hittat en tävling som man faktist hade en chans att vinna. Tyvär för mig så är jag en av de som har absolut noll talang för att skriva, alltså det är ingen ide att ens försöka.

Kunde ni inte köra en utslagstävling i sänka skepp istället, jag tror att det inte skulle utesluta en stor del av era medlemar som en författartävling gör? Självklart gör ni ju som ni själva vill, men det var en liten besvikelse för mig iaf. Normalt är jag aldrig med på sådana här tävlingar eftersom jag vet att jag inte kan skriva något som påminner om en vinnande motivering.

Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
851664
March 2, 2005 - 7:05 am
sp_Permalink sp_Print

Oven wrote: Kunde ni inte köra en utslagstävling i sänka skepp istället, jag tror att det inte skulle utesluta en stor del av era medlemar som en författartävling gör? Självklart gör ni ju som ni själva vill, men det var en liten besvikelse för mig iaf. Normalt är jag aldrig med på sådana här tävlingar eftersom jag vet att jag inte kan skriva något som påminner om en vinnande motivering.

Hehe jag vet inte riktigt om du förstått vad jag säger. Vi kan inte alls göra som vi vill, upplägget som varit tidigare har varit som vi velat. Men om vi fortsätter att göra som Vi vill kan vi få betal böter eller åka i fängelse!
Våra medlemmar är en stor del av NHs verksamhet men tro fan inte att jag sitter i finkan för att vi ska ge er gratis prylar på enklaste sätt.. 😮

Som jag förstått det måste de som vinner urskiljas från de andra på något annat sätt än lottning helt enkelt. Hade det bara varit 3 st som svarat rätt på alla frågor hade det varit klappat o klart. Men att bara tre ska svara rätt varje månad är knappast särskilt troligt.
Alltså måste vi välja eller ta ut tre vinnare utifrån någon insats man gjort som då en motivering eller liknande.

Jag har alltid varit emot motiveringstävlingar och funderat på varför de finns, vi kan väl säga så att jag numera vet...

Men vi är öppna för förslag, motivering var det ända vi han komma på under den tidsfrist vi hade men kommer det fram andra bra tips "utslags"-tävling är vi idel öra.
Dock ska det vara något mycket enkelt, som man som deltagare kan göra på tävlingssidan utan att vi behöver kontrollera det.

Anton Karmehed
Admin
851671
March 2, 2005 - 7:26 am
sp_Permalink sp_Print

Måste bara lägga till en sak angående själva motiveringen. Jag bävar verkligen inför att välja ut motiveringar då jag vet att många kommer bli besvikna och klaga på hur vi väljer motiveringar.

De riktlinjer vi kan sätta är att vi inte bryr oss ett dyft om ni skriver en "sann" motivering eller inte. Visst är det roligare om stora delar är sann men det är ju ändå inget vi kan kontrollera.

Sen uppskattar vi som alla andra god humor, men vi ska försöka att inte enbart gå på det så att även de som skrivit seriösa motiveringar har en chans.

Det kommer alltid bli deltagare som är missnöjda vid såna här tillfällen men sånt är livet tyvärr. 🙁

zukker
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 585
851673
March 2, 2005 - 7:49 am
sp_Permalink sp_Print

Stupid Ass wrote: ja HATAR motiverings-tävlingar...

va e d dum lag/regel/påhitt som gör att d inte kan va som d vart hittills?

kan inte annat än hålla med

men visst sålänge sidan e uppe så e jag glad 🙂

happy
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 2
851681
March 2, 2005 - 8:13 am
sp_Permalink sp_Print

Hehe jag kan ju inte påstå att jag heller är någon stjärna på motiveringar men när man får hör alla klaga så mycket så verkar det som nästan alla sitter i samma båt ;).

Det är visserligen synd att det blir såhär men jag håller med NH Crew att. Jag hade heller inte velat sitta i fängelse för en massa läsare hur underbara det än är.

[EF]Belse
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 43
851683
March 2, 2005 - 8:34 am
sp_Permalink sp_Print

NH|Noddan wrote: [quote=[EF]Belse]Jaha, då var det sluttävlat för mig då, jag hatar motiveringstävlingar!

Personligen känner jag att det är Väldigt tråkigt att så många klagar på hur jobbigt och tråkigt och lett det är med motiveringstävlingar. Här ger vi bort produkter för åtskilliga tusen varje månad, och sen bestämmer vi oss för att byta regler. Nu var det till och med så att vi var tvugna att byta reglerna för att inte få påföljder, och det bästa ni kan göra är att klaga på oss över att reglerna till en mycket attraktiv tjänst som vi har helt gratis har förändrats så att det kanske tar mer än 2 minuter per vecka att tävla?

Fy fan säger jag bara!

Du behöver inte ta det hela personligt, jag sa aldrig att det var ert fel! Jag gillar inte motiveringstävlingar, har aldrig gjort det och kommer aldrig att vara med i en sån men det betyder inte att jag klagar på er som sköter om denna sida.

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
851726
March 2, 2005 - 11:32 am
sp_Permalink sp_Print

NH|Noddan wrote: [quote=[EF]Belse]Jaha, då var det sluttävlat för mig då, jag hatar motiveringstävlingar!

Fy fan säger jag bara!

Håller med till 100%
Hur svårt är det nu att knåpa ihop en liten motivering?
Ni behöver inte vara med, ingen tvingar er.

Personligen tycker jag att det är ett bra initiativ, det känns som om man har större chans att visa att just man själv ska vinna så som det är nu.

Förresten, låt gärna bli att tävla, större chans att jag vinner 😉

zukker
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 585
851762
March 2, 2005 - 12:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Tindy wrote:

Hur svårt är det nu att knåpa ihop en liten motivering?

beror väl helt på vem du frågar

Stupid Ass
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 994
851795
March 2, 2005 - 1:30 pm
sp_Permalink sp_Print

hur kommer d gå till rent praktiskt?
om ni får in 18 000 motiveringar (förmodligen inte... men ändå) ska ni då läsa alla för att komma fram till en vinnare, eller lottar ni först fram ett antal o sen kollar motiveringar på dom?

Anton Karmehed
Admin
851803
March 2, 2005 - 1:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Stupid Ass wrote: hur kommer d gå till rent praktiskt?
om ni får in 18 000 motiveringar (förmodligen inte... men ändå) ska ni då läsa alla för att komma fram till en vinnare, eller lottar ni först fram ett antal o sen kollar motiveringar på dom?

Får vi in 18 000 motiveringar kommer vi "gallra" först. 🙂

Nä men som det ser ut nu kommer vi gå igenom alla motiveringar men i framtiden beroende på hur många deltagare som går hela vägen kan det bli aktuellt med en inledande gallring genom lottning.

mitrix
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 892
851973
March 2, 2005 - 6:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Anton K wrote: [quote=Oven]Kunde ni inte köra en utslagstävling i sänka skepp istället, jag tror att det inte skulle utesluta en stor del av era medlemar som en författartävling gör? Självklart gör ni ju som ni själva vill, men det var en liten besvikelse för mig iaf. Normalt är jag aldrig med på sådana här tävlingar eftersom jag vet att jag inte kan skriva något som påminner om en vinnande motivering.

Men vi är öppna för förslag, motivering var det ända vi han komma på under den tidsfrist vi hade men kommer det fram andra bra tips "utslags"-tävling är vi idel öra.
Dock ska det vara något mycket enkelt, som man som deltagare kan göra på tävlingssidan utan att vi behöver kontrollera det.

En idé tycker jag kan vara att t.ex. införa en sista slutlig fråga i slutet av månaden där de som har svarat rätt på de tidigare frågorna får svara på en fråga typ: hur många skruvar har Anton i burken på sitt skrivbord eller nåt liknande, alternativt en fråga rörande månadens sponsor, men som är betydligt svårare än veckofrågorna. Det ska alltså inte bara vara att leta på sponsorns hemsida för att hitta svaret, man ska behöva anstränga sig lite, det är ju ändå oftast väldigt bra priser.
Syftet med att ha en sådan sorts månadsfråga som final på de fyra veckofrågorna skulle vara att kraftigt minska antalet personer som är kvar i tävlingen. Mellan de som är kvar kan kanske en motivering/sloganförslag vara utslagsgivande, fast helst ser jag nåt annat där också. Efterssom NH är en sida som behandlar datorer och teknik tycker iaf jag att det vore givande att man har en svår utslagsfråga som har samma tema som sidan.

Känns som man ska vara berättigad till vinsten mer på grund av sin kunskap om månadens sponsor eller om NH i allmänhet än av sitt betyg i svenska. Detta system skulle också gynna de som regelbundet besöker/har att göra med, NH eller sponsorn (vilket vad jag förstått är ett av huvudsyftena med tävlingen, att premiera "stammisar").

En bieffekt av att ha en finalfråga även om ni nu väljer att ha kvar motiveringen skulle ju vara att ni förmodligen får en drastisk minskning av motiveringar att gå igenom i och med att alla inte klarar finalfrågan d.v.s. tidsbesparande för er i redaktionen.

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
852130
March 2, 2005 - 10:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Så länge lotteriinspektionen inte hoppar in och tar halva minnesstickorna själva klagar inte jag.
Tror jag.
Men visst, synd på det, men lagarna måste följas, vi vill ju inte se våra älsklingar i fängelse...;)

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 41
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL