Uppdatering av nVidia-intervjun|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Uppdatering av nVidia-intervjun
jonas_10
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 806
Member Since:
December 19, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 5, 2003 - 11:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Vi hoppas att ingen missat vÄr intervju med nVidia som vi tidigare publicerat. Nu, i och med att recensionera Àr ute pÄ nÀtet, sÄ Àr frÄgorna kanske inte riktigt lika aktuella dock.
Vi lovade er att vi skulle Äterkomma med nÄgra av de frÄgorna som nVidia inte kunde svara pÄ pÄ plats och idag damp mailet frÄn nVidias Europeiska PR-man ner i min inbox. (Brevid alla de andra svaren pÄ mitt tjat om ett FX-testexemplar)
TyvÀrr valde nVidia att svara pÄ nÄgra av de mer ointressanta frÄgorna men ni kan lita pÄ att vi kommer fortsÀtta försöka ta reda pÄ mer info om kortet. Inte minst nÀr vÄrt testexemplar anlÀnder.
Vi kan dock avslöja att som det ser ut nu Àr det mycket möjligt att vi hinner fÄ tredjepartstillverkarnas lösningar innan nVidia fÄr ivÀg sitt referenskort.

LÀs den uppdaterade intervjun med nVidia hÀr.

Dead Glory
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 927
Member Since:
October 1, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
266644
February 6, 2003 - 12:57 am
sp_Permalink sp_Print

Inte var det mycket till updatering =( DĂ„ligt nVidia!

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
Member Since:
November 29, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
266652
February 6, 2003 - 1:30 am
sp_Permalink sp_Print

Dead Glory wrote: Inte var det mycket till updatering =( DĂ„ligt nVidia!

En av de andra frÄgorna vi stÀllde var vilken den högsta nivÄn av MSAA som kortet hade stöd för och det Àr 4x har vi fÄtt reda pÄ.

En annan var om kortet klarade av Rotated Grid i över 2x FSAA och dÀr Àr svaret nej.

Hittar inte originalmailet jag skickade till dem men det var nog bara Ätta frÄgor sammanlagt, sÄ nu har vi iaf svar pÄ sex av dem.

En frÄga som vi fortfarande inte vet svaret pÄ (men det lutar nog mot nej) Àr om deras nya integrerade TV-chip Àven klarar av Video In.

Hmm attans baar en frÄga kvar, aja jag fylle rpÄ nÀr jag komme rihÄg det.

Blue_Moon_
Member
Medlem
Forum Posts: 3020
Member Since:
November 8, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
266797
February 6, 2003 - 1:49 pm
sp_Permalink sp_Print

jo men det kÀnns lie ointressant med FX faktiskt. FX fÄr rejÀlt med pisk av uppföljaren till 9700pro som slÀpps inom en snar framtid. Sen Àr frÄgan hur priserna kommer ligga, hur stor skillnad de blir i pris mellan FX och det nya r350-baserade kortet..

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
Member Since:
November 29, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
266807
February 6, 2003 - 2:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Blue_Moon_ wrote: jo men det kÀnns lie ointressant med FX faktiskt. FX fÄr rejÀlt med pisk av uppföljaren till 9700pro som slÀpps inom en snar framtid. Sen Àr frÄgan hur priserna kommer ligga, hur stor skillnad de blir i pris mellan FX och det nya r350-baserade kortet..

som det ser ut nu kommer R350 inte vara direkt billigare Àn FX i USA
av nÄgon anledning Àr ju dock FX mycket dyrare i Europa Àn USA och det skulle jag knappast tro att det blir gÀllande för R350 (utöver de vanliga prisskillnaderna dvs)

ca 500-1000 kr billigare Àn FX skulle jag tro

Ă„ andra sidan lĂ€r priset pĂ„ 9700 Pro droppa rĂ€tt rejĂ€lt dĂ„ 🙂

Blue_Moon_
Member
Medlem
Forum Posts: 3020
Member Since:
November 8, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
266878
February 6, 2003 - 5:05 pm
sp_Permalink sp_Print

hursomhelst kan man ju gissa sig till att prisbilden pÄ ett FX och ATI.s uppföljare kommer vara ungefÀr densamma. I vilket fall sÄ blir ju FX ointressant dÄ, eftersom ATIs kort förmodligen kommer ha bÀttre prestanda.... 9700pro ligger ju i nivÄ med FX i vissa tester Ä tom. bÀttre i nÄgra.

skulle vara mysigt om 9700 uppföljaren var billigare Àn FX wink haha

Dead Glory
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 927
Member Since:
October 1, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
268184
February 8, 2003 - 9:38 pm
sp_Permalink sp_Print

USA priset pĂ„ GFFX Ă€r $399. Detta Ă€r nĂ„got som nVidia har fixat till med försĂ€ljarna som fast det Ă€r minst $100 dyrare Ă€n 9700Pro ger försĂ€ljarna sĂ€mre vinst. I EU sĂ„ ligger GFFX pĂ„ ca €600 men nVidia skulle aldrig kunna konkurera med ett sĂ„dant pris. Detta lĂ€r ju inte ge bra försĂ€ljningssiffror i EU. Men om det bara tillverkas 100.000 GFFX sĂ„ lĂ€r ju alla gĂ„ Ă„t Ă€ndĂ„.

R350 sĂ„g jag att det skulle gĂ„ lös pĂ„ €400 i EU Ă„ $420 i USA, villket med dagens kurser Ă€r i princip lika. Villket innebĂ€r att innom EU sĂ„ Ă€r det inte lönt att köpa ett GFFX eftersom de Ă€r bĂ„de mycket dyrare Ă„ mycket sĂ€mre. I USA sĂ„ fĂ„r du ett mycket bĂ€ttre kort för endst $21 mer. ATis priser pĂ„ R350 indikerar Ă„xĂ„ att priserna pĂ„ R300 kommer att sjunka sĂ„ snart R350 finns att fĂ„ tag pĂ„.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 49
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL