April 17, 2005
Marcus "Kinc" Hultin har nyligen korats som svensk mästare i SMPC2005 där han storstilat kammade hem segern i 3Dmark05-kategorin. Att påstå att Kinc var en klar favorit till titeln är nog en dryg underdrift med tanke på vad han ställde till med dagarna innan SM:et startade. Under DreamHack Winter 2005 som gick av stapeln i slutet av November slog nämligen Kinc till med nytt världsrekord i 3Dmark05. att ta tillbaka sitt världsrekord som han nyligen förlorat till Shamino var en stor edrift i sig, men att göra det Live på DreamHack var ändå mer imponerande. Under de två månader som gått har Kinc lyckats roffa åt sig två nya SM-titlar och även skrivit ihop en artikel om hans dagar på DreamHack 2005. Resultatet är något av en artikeldagbok som ni nu kan ta del av här på NordicHardware.
"När Dreamhack Winter 2005 kom på tapeten en bit tillbaka så tyckte jag det lät som en kanonidé, men ju närmre i tiden det kom desto mer tveksam blev jag. Bencha live på Dreamhack inför massor av människor och i en onormalt hög rumstemperatur. Jag var minst sagt tveksam, kanske hade jag bättre stannat hemma?"
Freex: Det var flera veckor innan DreamHack Winter 2005 som Marcus bestämde sig att hoppa på NordicHardware och bli en del i vår organisation. Sedan hade han tur att Marcus (Marquzz) och TechSweden ville bidra med både plats och assistans för hans "verksamhet" på DreamHack. I annat fall hade vi redan planer på att göra plats för Marcus i vår monter.
Anledningen till att artikeln publiceras på NH är helt enkelt för att Marcus skriver för oss och gjorde det redan innan DH. Inget konstigt med det så länge man vet hur det hela ligger till. 🙂
Ska man gå in på detaljer så var det även NHs förtjänst att Marcus kom i kontakt med 512GTX och fick tag i kort från Gainward.
Tekniknörd som gillar att träna.
1 Guest(s)