April 17, 2005
John Dvorak är känd för att göra ganska starka uttalanden om både det ena och det andra. Näst i raden är Windows Vista och Microsofts användande av Windows Genuine Advantage. WGA har inte fungerat speciellt bra för Microsoft när det gäller att få stopp på piratkopieringen utan det har snarare mest slagit bakut när oskyldiga råkat illa ut och gett företaqet ganska mycket dålig PR. Nu tar Dvorak upp hur man rent av skulle kunna vända WGA till att inte bara blockera uppdateringar, med mera, utan även förstöra för genuina användare. Vad kan hända om WGA blir korrupt och används för andra ändamål än de som är först tänkta?
April 27, 2005
July 21, 2003
Nja, installera om flera gånger får du nog göra så länge du inte byter hårdvara, för det var väl det som var begränsningen? Fast å andra sidan så har jag bytt moderkort 4ggr de senaste två åren vilket alltså skulle betyda att jag hade varit inne på min andra Vistalicens. Det känns som att jag håller mig kvar med Xp så länge det går och sedan går över till Linux och håller mig till det som finns där.
1 Guest(s)