August 22, 2005
Som de flesta av er märkt har NH varit nere under ett antal timmar och för vissa kan det fortfarande vara omöjligt att komma åt sidan. Anledningen till detta är att vi bytte ISP under gårdagen vilket innebar att vi var tvungna att både flytta våra servrar fysiskt och peka om alla adresser för våra sajter. Denna ompekning tar olika lång tid för olika Internetleverantörer varav vissa kunde komma åt sajten redan under gårdagskvällen medan vissa fortfarande inte kommer fram. Vi beräknar dock att alla besökare ska kunna nå NH under dagens slut och förhoppningsvis uppleva en märkbart snabbare sajt.
Vi har haft vissa problem med hastigheten på vårt nätverk och anledningen har varit en överbelastad Internetuppkoppling. På vår förra ISP hade vi 20Mbit dedikerat för hela NordicHardwares nätverk, inkluderat alla spelsajter, vilket inte var tillräckligt då vi ofta krävde upp till 30Mbit.
Numera är vi hostade av DCS.net som tillgodosett oss med en bandbredd på 100Mbit vilket borde räcka gott och väl för hela nätverket ett tag framöver.
Vi hoppas att sidan numera fungerar snabbare och bättre men kan samtidigt meddela att detta bara är ett av flera steg mot ett ännu attraktivare NH som kommer att dyka upp inom en snar framtid.
Vi vill också passa på att tacka DCS.net och Inferno Online som hjälpt till med vårt ISP-byte.
Mvh,
Redaktionen
SiBBoR wrote: kan inte säga annat än "jee" i detta läge. riktigt najs.
btw, "ett ännu attraktivare NH som kommer att dyka upp inom en snar framtid" oj, oj 😀
Jo det kommer som sagt var mer nyheter för NH men jag vågar inte säga några datum.. 🙂
Spindel: Vi samarbetar med dem på flera olika sätt, det är allt jag kan och vill säga. 😉
Tekniknörd som gillar att träna.
December 19, 2000
x-per wrote: Jodå det är jäkligt snabbt nu men tänk sen när NG funkar igen 🙁
Det ska inte spela någon större roll om belastningsproblemen varit pga själva linan. Vi har 5 ggr mer bandbredd idag gentemot tidigare och ca 3 ggr mer än behovet vi har när vi toppar siterna till max.
Vi diskuterar också om nya servrar om det nu skulle vara så att det är servrarna överbelastningen skulle bero på.
November 29, 2001
Lauregos wrote: [quote=Grayfox]Hehe lite snabbare går det väl men inte mkt!
Finns det nåt annat forum som går snabbare menar du?
Annars kanske det beror på din uppkoppling
Klart det lär finnas något forum med typ två användare på en dual opteron server och 1 Gbit lina nånstans.
men men, det är snabbt nog för stunden om man säger som så... tycker jag iaf.
September 23, 2002
UndaC wrote: [quote=NH|Falcon]Uppdateringen av bandbredd kommer att märkas när vi är 200+ användare på forumet. Då var det segt innan, det kommer det inte vara nu.
"Det är totalt 575 användare online :: 172 Registrerade, 12 Dolda och 391 Gäster"
Ja ? Det där är 184st 🙄
Jag skrev 200+ användare på forumet
Det var segt när det var över 200 innan, det märks inte nu 🙂
1 Guest(s)