Varför din nästa dator bör bli en laptop|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Varför din nästa dator bör bli en laptop
Nyhet
Member
Medlem
Forum Posts: 10607
Member Since:
April 17, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 1, 2006 - 8:37 am
sp_Permalink sp_Print

Laptops blir allt vanligare och vanligare för var dag som går. Allt eftersom tiden går blir de bara mindre och och mindre och samtidigt mer kraftfulla. Storleken, prestandan och möjligheten att kunna röra på sig och ha allting med sig är givetvis viktiga element. Det faktum att kunna sitta var som helst i stort sett och kunna trådlöst koppla upp sig mot ett nätverk är helt underbart. Det finns idag laptops som är klart överkomliga i pris dessutom, vilket tidigare varit ett stort hinder för många. Sist men inte minst ska vi väl inte minst nämna punkt nummer nio och tio i deras lista av skäl: sex appeal och det faktum att du vet att du vill ha en. Svårt att argumentera emot egentligen för det är verkligen så sant (för undertecknad i alla fall).

:: Läs vidare på laptopgamers

okey_sure
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 250
Member Since:
January 25, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1010219
February 1, 2006 - 3:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Besides, it's a proven medical fact that denying your wants or needs can be detrimental to your health.

Hehe =) Skönt slut.

Gustav Gager
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1492
Member Since:
January 9, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1010260
February 1, 2006 - 5:53 pm
sp_Permalink sp_Print

laptops är för sega. När det kommer 7200rpm diskar till dem som standard så kanske det blir aktuellt.

Avatar
Luxh
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 771
Member Since:
March 18, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1010264
February 1, 2006 - 6:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Min nästa dator kommer antagligen vara en bärbar iaf 🙂

Dsk
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 162
Member Since:
August 16, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1010284
February 1, 2006 - 7:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag hade en hyffsad laptop(1Gb, X700, 80Gb, 15.4") ett tag men kände mig lite begränsad så nu bestämmer jag mig för att ha en ganska bra stationär och en mindre bra laptop som duger till att surfa och kolla på någon film med.

Sationär och laptop är vad jag kommer satsa på iaf, inte en laptop som ersätter stationära och ärligt talat så har jag knappt någon som helst användning för en laptop utan det är mer för att jag helt enkelt vill ha en utifall den kan komma till användning.

Jag hoppas iaf på att tillverkarna gör det enklare för oss användare att uppgradera laptops. Idag är det ju i stort sett bara minne och hårddisk som är enkelt att byta men jag tycker processor och grafikkort ska vara åtminstone lika enkelt att byta som på en stationär.

Avatar
Nevil
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 662
Member Since:
August 25, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1010320
February 1, 2006 - 9:03 pm
sp_Permalink sp_Print

De har ju tydligen kommit med att man kan byta chip på grafik o genom den vägen få bättre graffekort.. Vet inte om det släppts än.. Men såg att de finns ett sånt stationärt kort..
Sen CPU är väl inte så svårt o byta?.. ung. likadant som på en stationär eller?.. Skruva upp skalet o byta?.. Måste dock tänka på Watt-antal så man inte stoppar i en cpu som skiljer alltför mycket från den gamla?..

mitrix
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 892
Member Since:
February 5, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1010351
February 1, 2006 - 9:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Dsk wrote: Jag hade en hyffsad laptop(1Gb, X700, 80Gb, 15.4") ett tag men kände mig lite begränsad så nu bestämmer jag mig för att ha en ganska bra stationär och en mindre bra laptop som duger till att surfa och kolla på någon film med.

Sationär och laptop är vad jag kommer satsa på iaf, inte en laptop som ersätter stationära och ärligt talat så har jag knappt någon som helst användning för en laptop utan det är mer för att jag helt enkelt vill ha en utifall den kan komma till användning.

Jag hoppas iaf på att tillverkarna gör det enklare för oss användare att uppgradera laptops. Idag är det ju i stort sett bara minne och hårddisk som är enkelt att byta men jag tycker processor och grafikkort ska vara åtminstone lika enkelt att byta som på en stationär.

Håller med, jag är också sugen på att köpa en, men vill nog helst ha en åt det ultraportabla, eller iaf lilla och nätta hållet, ska jag spela eller göra nåt mer avancerat så kan jag göra det då jag kommer hem, portabelhet och batteritid har jag kommit fram till att jag vill ha mest av iaf (allt är ju en kompromiss mot vad man är villig att betala också).

Avatar
csm101
Member
Medlem
Forum Posts: 2672
Member Since:
August 12, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1010357
February 1, 2006 - 10:00 pm
sp_Permalink sp_Print

GurkGager wrote: laptops är för sega. När det kommer 7200rpm diskar till dem som standard så kanske det blir aktuellt.

modellen jag köpte hade 120 gig 7200rpm som standard iaf 😀

squarepusher
Member
Medlem
Forum Posts: 2154
Member Since:
May 29, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1010420
February 1, 2006 - 11:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Varför köper man en stor och blaffig laptop som slukar en massa ström, så att batteri tiden är totalt kass och så orkar man inte släpa runt på den.
Vad fyller den för funktion då? Vill man spela spel så får man ju mycket mer prestanda för pengarna om man köper en stationär.
Den dagen då vi har feta bränsleceller i laptops kanske jag köpern en med snabb cpu+gpu, men innan dess så anser jag det bara vara bortkastade pengar.

Avatar
csm101
Member
Medlem
Forum Posts: 2672
Member Since:
August 12, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1010427
February 2, 2006 - 12:26 am
sp_Permalink sp_Print

därför att du får en dator som är betydligt smidigare att flytta på(om du nu skulle vilja flytta på den då och då utan krångel) samtidigt som den är lika kraftfull som en normal/bra stationär dator.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 46
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL