April 2, 2001
November 29, 2001
MULLVADEN wrote: [quote=UndaC]
jag vill ha
ska anställa en hel staff med drivrutinsprogrammerare från ATi och NVidia 😉 så kanske man kan få sig ett gamingkort
Men e det inte så att dom där WildCat korten typ inte kan köra DX?? utan bara kör OpenGL?
eller e jag bara ute o cyklar? 🙄
de har stöd för directx
även om de inte haft det så vore det bara en drivrutinsfråga
June 17, 2002
UndaC wrote: [quote=MULLVADEN][quote=UndaC]
jag vill ha
ska anställa en hel staff med drivrutinsprogrammerare från ATi och NVidia 😉 så kanske man kan få sig ett gamingkort
Men e det inte så att dom där WildCat korten typ inte kan köra DX?? utan bara kör OpenGL?
eller e jag bara ute o cyklar? 🙄
de har stöd för directx
även om de inte haft det så vore det bara en drivrutinsfråga
Ahaa..=)
Hmm. e det inga Hemma knackare som kan knacka lite drivare då??
November 29, 2001
MULLVADEN wrote:
Hmm. e det inga Hemma knackare som kan knacka lite drivare då??
hahaha med tanke på att XGI har 200 heltidsanställda som har god info om hårdvaran och ändå inte lyckas göra bra drivisar tex, så tror jag det är ganska kört
här snackar vi om ett fåtal hobbyister men i princip ingen kunskap om hårdvaran som ska skriva drivrutine rpå sin fritid
I don't think so 😉
April 2, 2001
May 5, 2003
Hmm hur ska man då tolka det här?
http://3dlabs.com/products/pro.....038;page=6
Supported APIs:
* OpenGL ® 2.0 (Full support when ratified)
* OpenGL 1.5 with OpenGL Shading Language
* Microsoft DirectX ® 9.0 with High Level Shader Language (HLSK, VS 2.0, PS 3.0)
* Supports optional Wildcat Realizm Multiview card for framelock/genlock capabilities
March 21, 2004
wildcat kort används i 9 fall av 10 i sgi maskiner (3D-labs = sgi) och där finns det inte någon direct-x sist jag kollade... därav den blygsamma utvecklinen på den fronten. MEN... shader model 3.0 är inget magiskt utan bara en rymligare specifikation. ett kort med shader model 3 är inte dubbelt så snabbt som ett med sm 2.0 så länge man inte helt förlitar sig på det i mjukvara. i dagsläget använder inga spel/benchmarks/skärmsläckare och för den delen som kortet är tillverkat för 3d program sig av det. inte ens ATI har tagit till sig sm 3.0 och det beror ju som sagt på att det inte finns något som använder sig av det i dagsläget, bara ett par halvdanna demos ifrån nvidia, that's it.
March 21, 2004
svarade inte på din enbart, men visst det ser ju lite märkligt ut... skulle misstänka att det går att fejka med bra drivisar... kortsiktigt så kan man väl likna den här shadermodel biten vid höjdkrav på åkturer på ett tivoli där sm 1 är 1,20, sm 2 är 1,70 och sm 3 är 2 m. inte som tre olika färger eller tre olika smaker.
1 Guest(s)