Världens häftigaste grafikkort?|Page 2|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Världens häftigaste grafikkort?
Lindbergh
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 243
Member Since:
April 2, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
645810
June 15, 2004 - 7:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Någon som vet när 512MB versionerna kommer att dyka upp? =)

peppe20
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1432
Member Since:
December 7, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
645815
June 15, 2004 - 7:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Lindbergh wrote: Någon som vet när 512MB versionerna kommer att dyka upp? =)

spelar de nån roll?

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
Member Since:
November 29, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
645844
June 15, 2004 - 8:24 pm
sp_Permalink sp_Print

MULLVADEN wrote: [quote=UndaC]

jag vill ha
ska anställa en hel staff med drivrutinsprogrammerare från ATi och NVidia 😉 så kanske man kan få sig ett gamingkort

Men e det inte så att dom där WildCat korten typ inte kan köra DX?? utan bara kör OpenGL?
eller e jag bara ute o cyklar? 🙄

de har stöd för directx

även om de inte haft det så vore det bara en drivrutinsfråga

MULLVADEN
Member
Medlem
Forum Posts: 4226
Member Since:
June 17, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
645912
June 15, 2004 - 9:28 pm
sp_Permalink sp_Print

UndaC wrote: [quote=MULLVADEN][quote=UndaC]

jag vill ha
ska anställa en hel staff med drivrutinsprogrammerare från ATi och NVidia 😉 så kanske man kan få sig ett gamingkort

Men e det inte så att dom där WildCat korten typ inte kan köra DX?? utan bara kör OpenGL?
eller e jag bara ute o cyklar? 🙄

de har stöd för directx

även om de inte haft det så vore det bara en drivrutinsfråga

Ahaa..=)

Hmm. e det inga Hemma knackare som kan knacka lite drivare då??

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
Member Since:
November 29, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
645918
June 15, 2004 - 9:34 pm
sp_Permalink sp_Print

MULLVADEN wrote:
Hmm. e det inga Hemma knackare som kan knacka lite drivare då??

hahaha med tanke på att XGI har 200 heltidsanställda som har god info om hårdvaran och ändå inte lyckas göra bra drivisar tex, så tror jag det är ganska kört

här snackar vi om ett fåtal hobbyister men i princip ingen kunskap om hårdvaran som ska skriva drivrutine rpå sin fritid

I don't think so 😉

Lindbergh
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 243
Member Since:
April 2, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
646055
June 16, 2004 - 7:09 am
sp_Permalink sp_Print

peppe20 wrote: [quote=Lindbergh]Någon som vet när 512MB versionerna kommer att dyka upp? =)

spelar de nån roll?

om man vill köpa en ja?

_Xenomorph_
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 110
Member Since:
May 5, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
646140
June 16, 2004 - 10:18 am
sp_Permalink sp_Print

Hmm hur ska man då tolka det här?

http://3dlabs.com/products/pro.....038;page=6
Supported APIs:

* OpenGL ® 2.0 (Full support when ratified)
* OpenGL 1.5 with OpenGL Shading Language
* Microsoft DirectX ® 9.0 with High Level Shader Language (HLSK, VS 2.0, PS 3.0)
* Supports optional Wildcat Realizm Multiview card for framelock/genlock capabilities

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
Member Since:
May 17, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
646159
June 16, 2004 - 10:43 am
sp_Permalink sp_Print

??? den vertical shader 2.0(b?) och Pixel shader 3.0(!?). I sånna fall har 3dlabs/creative lyckats med något som ATi inte förstod sig på. hur man får in shm 3.0(delvis). 😀 om de inte har skrivit fel så kan det här bli interesant wink

Domus
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 91
Member Since:
March 21, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
646184
June 16, 2004 - 11:31 am
sp_Permalink sp_Print

wildcat kort används i 9 fall av 10 i sgi maskiner (3D-labs = sgi) och där finns det inte någon direct-x sist jag kollade... därav den blygsamma utvecklinen på den fronten. MEN... shader model 3.0 är inget magiskt utan bara en rymligare specifikation. ett kort med shader model 3 är inte dubbelt så snabbt som ett med sm 2.0 så länge man inte helt förlitar sig på det i mjukvara. i dagsläget använder inga spel/benchmarks/skärmsläckare och för den delen som kortet är tillverkat för 3d program sig av det. inte ens ATI har tagit till sig sm 3.0 och det beror ju som sagt på att det inte finns något som använder sig av det i dagsläget, bara ett par halvdanna demos ifrån nvidia, that's it.

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
Member Since:
May 17, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
646289
June 16, 2004 - 2:01 pm
sp_Permalink sp_Print

jaja men vad ja mena med interassant och min ":D"var att labs har gjort något ati inte kunde...

Domus
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 91
Member Since:
March 21, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
647190
June 17, 2004 - 7:24 pm
sp_Permalink sp_Print

svarade inte på din enbart, men visst det ser ju lite märkligt ut... skulle misstänka att det går att fejka med bra drivisar... kortsiktigt så kan man väl likna den här shadermodel biten vid höjdkrav på åkturer på ett tivoli där sm 1 är 1,20, sm 2 är 1,70 och sm 3 är 2 m. inte som tre olika färger eller tre olika smaker.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 99
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL