March 20, 2003
Blue_Moon_ wrote: Personligen tror jag att CPU:er som kräver mastodontkylningar och specialanordningar för att kunna köra svensson-applikationer har svårt att slå igenom bland konsumenterna, därför gissar jag att en produktfärdig 5 gigahertzare kommer vara tillverkad av en annan tillverkningsprocess för att lösa värmeproblemen.
mkt intressant teori du har där, måste krävas många års erfarenhet att tänka ut ngt sådant
December 19, 2000
Blue_Moon_ wrote: Personligen tror jag att CPU:er som kräver mastodontkylningar och specialanordningar för att kunna köra svensson-applikationer har svårt att slå igenom bland konsumenterna, därför gissar jag att en produktfärdig 5 gigahertzare kommer vara tillverkad av en annan tillverkningsprocess för att lösa värmeproblemen.
5 GHz på 0,09 micron kommer med stor sannolikhet att kunna kylas med luftkylning skulle jag tro
December 19, 2000
jag förstår vad du menar Blue_Moon_. Men jag ser på det som så, att även om man inte på 0,13 microns cpuer kommer att kunna köra luftkylt i 5 GHz, så ger det en vink om att den kärnan klarar mer nu än tidigare.
Oavsett vilken kylning man har så är det positivt besked när rekorden kan slås. Det ger ju mer utrymme för alla, oavsett kylning som sagt.
Skrev aningen luddigt kanske men jag hoppas på att du förstår vad jag menar
3 Guest(s)