December 22, 2002
Vetenskapsmän vid två nationella laboratorier i Chicago planerar att tillsammans med kollegor runt om i världen, bygga ett superdatorsystem som med tiden ska kunna ge alla tillgång till datorkraft och gigantiska mängder information som idag inte är inom räckhåll för vanliga datoranvändare.
:bok:
Superdatorsystemet som man vill kalla ”international data grid” och som ska länka samman datorer runt om i världen på ett nytt sätt som ska ge datorkraft att göra oerhört komplicerade och krävande beräkningar och ge tillgång till enorma mängder information, kan enligt forskarna bli en ännu större resurs än Internet som vi känner det idag.
En av initiativtagarna säger att datorsystemet kommer att bidra till en demokratisering av vetenskapen.
- Resurserna kommer att finnas där och vem som helst kan använda sig av dem. Systemet kommer att ge alla lika möjligheter att bli en del av vetenskapen och få ta del av upptäckterna utan att ha tillgång till en egen superdator, säger en forskare vid Fermi National Accelerator Laboratory i Batavia Illinois.
Visionen med det ”grid-baserade” superdatorsystemet är att ge alla lika möjlighet att genomföra avancerade datorsimuleringar vad än syftet må vara.
Testverksamhet mellan laboratorier i USA och Europa för att utröna ”grid-baserade” datorsystems användbarhet för att få tillgång till datorkraft på begäran och integrering av data, har genomförts.
Källa: Siliconvalley http://www.siliconvalley.com/m.....681283.htm
- MSI Z97 GAMING 5, Socket-1150
- Intel Core i7 4790K 4,0GHz
- Inno3D iChill GeForce GTX 980 4GB
- Kingston SSDNow V300 120GB (2 st)
- Corsair Hydro H110 (Water cooling)
- HyperX Beast 16GB 2400MHz
- Chieftec Nitro 88 850 W modular
- Corsair Carbide Air 540 Cube Case + 7 fans inside the case.
- Seagate 2 TB
- Seagate 1 TB
- 300GB Western Digital VelociRaptor ICE
- Fancontroller
- Harman & Kardon Soundsticks II
- Steelseries Apex RAW
- Samsung 27 inch 3d monitor 120 hz
- BenQ 32" LED BL3200PT Quad-HD
December 22, 2002
men det måste finnas nåt forum man kan diskutera?
det är inte så att det kanske som en nyhet jag skriver det utan mer så att jag vill informera folk vad som händer runt i världen!
sen om det tas illa upp för det göra det, men jag vill inte att nån som inte är admin ska svara mig vad jag ska göra och inte göra!
- Seagate 2 TB
- Seagate 1 TB
- Fancontroller
- Steelseries Apex RAW
June 17, 2002
Callister wrote:
Nyheter
I detta forumet kan man diskutera nyheterna om de senaste moderkorten/hårddiskarna osv som visas på första sidan. Observera att det endast är nyhetsskribenterna som skriver nyheterna här, och att ni diskuterar dem!
Äh.. va fan.. Kan inte NH fixa fram nyheterna själv så får väl folk på forumet göra det...
December 22, 2002
Jo men alla har väll rätt till att få se röst hörd? eller?
- Seagate 2 TB
- Seagate 1 TB
- Fancontroller
- Steelseries Apex RAW
1 Guest(s)