VIA KT266A vs. SiS 735|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
VIA KT266A vs. SiS 735
Bara_Bobby
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 239
Member Since:
November 7, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 21, 2001 - 9:35 am
sp_Permalink sp_Print

Det vore inte en överdrift att säga att antalet chipsets som släppts till AMD-plattformar under detta år har varit MÅNGA. OnePC.net har lagt upp en jämförelse mellan VIA KT266A och SiS 735 som ingående förklarar skillnaderna mellan de olika chipsen. Lite kul är också att de har tagit sig lite tid och gjort en liten undersökning om AMD-chipsets histora. Mycket teknisk info för den intresserade alltså.

VIA KT266A vs. SiS 735 shootout hittar du här.

[ Detta Inlägg ändrades av: Bara_Bobby den 2001-12-21 10:41 ]

Docenten
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 70
Member Since:
October 23, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
124259
December 21, 2001 - 4:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Är det inte skämt egentligen?
Recensrea en produkt som finns inte.
VIAmaffian hotar coh använder alla metoder för att skräma tillverkare från att producera SiS-baserade moderkort.

Deras chip släpptes tidigare än KT266A men det finns i praktiken inga att köpa i handeln. Det medför skyhöga priser på dagens moderkort.

Personligen tycker det är förjävligt att vi ska falla offer för maffiametoder som tillämpas av via.

Det påminner starkt om Intels agerande då AMD släppte sin Athlon. Fanns inga moderkort till början. Då bestämde mig att aldrig köpa intels produkter för att markera att jag stödjer inte kriminella handlingar.

Nu ska jag köpa SIS-basera moderkort så fort nån vettig tillverkare släpper ett med de egenskaper jag eftersöker och jag ska försöka att inte köpa via-prdukter i framtiden vilket kan vara svårt.

et här är vår chans att visia att vi inte tolererar kriminella maffiaföretag, genom att medvetet välja produkter markerar man sin ställning.

Sen detta hände har jag tappat all förtroende för VIA som företag.

UnderDOG
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 571
Member Since:
December 5, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
124424
December 21, 2001 - 10:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Docenten..
ECS, som har gjort det enda (vad jag vet) moderkortet med SiS 735 på, är ju ett av världens största moderkortstillverkande företag.
De tillverkar många av de kort som sitter i retailburkar.
Anledningen till att de verkar vara de enda som tillverkar ett kort med SiS chipsetet på är väl förmodligen att de är så stora så att ingen kan hota dem.

Om man ska resonera som du gör så borde man väl bojkotta alla större företag. Intel, AMD, nVidia, Microsoft osv. Alla som har makten och möjligheterna att påverka en leverantör gör det. De ser fula ut, men de vinner mer än de förlorar.

Vad har du för grafikkort? Vad kör du för operativsystem, vad har du för CPU i din dator?
Om jag gissar rätt så sitter du väl med en IDT Winchip på ett moderkort med SiS chipset och kör någon Linuxdist, eller hur? smile

Näe, man får väl vara glad att datorer ändå är såpass billiga som de är i dagens läge.

Men det är självklart FEL att företag kan påverka mindre företg på det sättet.

//Anders.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 83
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL