April 17, 2005
Processortillverkaren VIA skriver i ett pressmeddelande att man snart ska visa upp ett nytt grafikkort som med dubbla GPU:er ska vara kapabel att strömma inte mindre än fyra stycken 1080p videosignaler ut till åtta olika bildskärmar. S3 Chrome 5400E x2 som grafikkortet heter har utöver sina två vanliga grafikkretsar även dubbla multimediaprocessorer som ska hjälpa till med just videohantering och enligt VIA på ett mycket effektivt sätt.
VIA säger att man under Digital Signage Expo 2010 kommer att visa upp det nya grafikkortet som ska bjuda på flera spännande funktioner.
S3 Graphics Chrome 5400E x2 - Key Features:
- Support for up to 8 simultaneous displays
- Up to 4 independent video streams
- HD screen resolutions of up to 1080p
- H.264, VC-1 and WMV-HD hardware acceleration
- Support for Span, Extended and Clone view configurations
- Built-in Genlock support for synchronized source timing
[/list]
De första exemplaren av S3 Graphics Chrome 5400E x2 ska skeppas ut till produkttillverkare under 2:a kvartalet 2010, men hur och var vi kan tänkas se grafikkretsen är oklart.
May 15, 2005
Ja det ska bli kul att se eventuella flerskärmslösningar. Även om man inte har prestandan för 3D osv är det ju mycket intressant för kontor eller multimedia-lösningar.
Tekniknörd som gillar att träna.
September 2, 2004
May 15, 2005
Hur många här är det som redan idag kör flerskärmslösning hemma eller på jobbet?
Började med det redan 2001 med en laptop och extern skärm på jobbet, hade docka så jag fick skärmarna hyvsat bra bredvid varandra och sen dess har jag varit såld. Kör idag en 2 skärmslösning hemma men är bra sugen på tre 😀
March 10, 2003
Kört med det ett tag och lär inte gå tebax om jag inte blir extremt tvungen av någon dum anledning.
Lite lättare nu än på CRT tiden iaf.
[Image Can Not Be Found]
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
1 Guest(s)