August 22, 2005
Inför lanseringen av sin nya grafikkrets NV40 har NVIDIA nu lagt upp ett flertal videoklipp för att demonstrera några av de tekniker NV40 kommer att ge stöd för.
I samband med publiceringen av NVIDIAs SDK 7.0 (software developer's kit) finns det nu 7 olika filmsekvenser att kika på för att få en glimt om vad som komma skall. De sju olika demos som presenteras är följande:
- High Dynamic Range Rendering
- Displacement Mapping
- Motion Blur
- 3D Paint
- Multiple Lights
- Deferred Shading
- Water Simulation
Vår grafikkortsexpert Anton Nilsson (Undac) är faktiskt på väg till San Fransisco just nu för att övervaka lanseringen av NVIDIAs nya flaggskepp på grafikkortsmarknaden. Vad som kommer visas där återstår att se men det kommer garanterat att dyka upp mer saftig information på NH om NV40 inom kort.
För de som inte kan bärga sig finns det alltså lite filmgodis på NVIDIAs hemsida redan nu och dessa videoklipp går att hitta här.
August 7, 2003
Här är en test av prestandan på NV40 i jämförelse med 5950 och 9800XT
April 3, 2003
Laglorden wrote: Här är en test av prestandan på NV40 i jämförelse med 5950 och 9800XT
ROFL
June 30, 2003
Laglorden wrote: Här är en test av prestandan på NV40 i jämförelse med 5950 och 9800XT
hmmm 😕
verkade ju för bra för att vara sant nästan.
Har ni missat att det är 1 April grabbar? 😀
Alltså angående den där "recensionen"
Tekniknörd som gillar att träna.
Spindel wrote: Hata första april, är UndaC påväg eller sitter han framför datorn i Sverige och skrattar åt April-skämt.
Nu tror jag inte att detta är ett april-skämt utan ser framemot bevakningen av lanseringen!
Nä allting jag skrev i nyheten är sant, såvida inte NVIDIA lurat mig med filmerna.. men det ser jag inte direkt vitsen med.. 🙂
Undac sitter nog och småsover på planet nu så han skrattar nog inte så mycket... 😛
Tekniknörd som gillar att träna.
March 11, 2003
Intressant att FX5950 spöade 9800XT rejält i alla testerna också. Det är ju annars inte den gängse uppfattningen....
Fram med lite AA och FS, så att vi kan se hur det presterar med sånt.
Nu luktar det lite Nvidia-fjäsk.
March 5, 2002
UndaC wrote: [quote=Spindel]Hata första april, är UndaC påväg eller sitter han framför datorn i Sverige och skrattar åt April-skämt.
Jag sitter framför datorn och lider av Jetlag Deluxe(TM), I have seen the light!
Vänta bara, det blir åka av snart, fy fan säger jag bara!!!
!!!!
Jag vill se minst en biljard poäng i 3dmark03 med nv40! besannas mina drömmar? 😉
November 29, 2001
Fackamato wrote:
!!!!
Jag vill se minst en biljard poäng i 3dmark03 med nv40! besannas mina drömmar? 😉
nope du fattas fortfarande
999999987465
ni som orkar räkna kan ju se själva 😉
men det är inte jag som sagt det, får på öronen om nvidia får reda på att jag avslöjar hemligheter här heheheh
1 Guest(s)