April 17, 2005
ViewSonic har släppt två nya LCD-baserade monitorer som riktar sig mot mer krävande användare. Genom att utnyttja den högkvalitativa LCD-panelstekniken IPS (In Plane Switching) kan man i VP2365wb och VP2655wb erbjuda bästa möjliga bildkvalité och färgåtergivning. Något som är extremt viktigt för dem som arbetar med bilder och grafik. De två skärmarna mäter 23-tum resp. 26-tum där instegsmodellen använder sig av en upplösning på 1920x1080 pixlar medan toppmodellen får en mer arbetsvänlig upplösning på 1920x1200 pixlar.
Monitorerna är riktade mot proffessionella användare och 26-tums modellen erbjuder en 118% bred NTSC färgskala av OptiColor. Båda monitorerna har även en mycket bred betraktningsvinkel på 178/178 grader och en 4-portars USB hubb.
Priserna sägs landa på runt 4000 kronor för 23-tums modellen medan 26-tums modellen kostar hela 12000 kronor. Mer information om ViewSonics nya monitorer går att hitta på deras hemsida.
[Image Can Not Be Found] ViewSonic VP2655wb
March 10, 2003
Fast LED är ju inget nytt tåg igentligen. Bara ett annat sätt att belysa pixlarna.
Mina 3st IPS panelar har inte samma fenomen som vanliga TFT skärmar som är TN baserade.
Jag har jämna färger över hela skärmen, inte som vissa billiga TFT med 4 ficklampor i kanterna.
IPS panelarna är generellt mycket tjockare än TN, mina är säkert 5cm tjocka ungefär, och de är inte så jäklans gamla ändå.
Det som vore intressant är snarare om de började med SED eller OLED istället.
Men det är som med allt annat, för dyrt att utveckla för tillfället när kunderna köper den gamla skiten som finns.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
1 Guest(s)