August 22, 2005
Det kan bli verklighet om du har "rätt" bekantskapskrets. Microsoft kommer nämligen att betala ut två enskilda $250,000 belöningar till den som kan ge information som kan hjälpa för ett gripande av skaparna för MSBlaster masken och SoBig viruset.
Tillsammans med representanter för FBI, Secret Service och Interpool tillkännagav Microsoft belöningarna vid en presskonferens under dagen. Belöningarna ingår i en $5 miljoners satsning på spårning av de individer som skapar och sprider de värsta virusen på Internet.
Även om det är föga troligt kanske vi får en nya vilda western period på nätet med prisjägare som jagar hackers och virusskapare. Enligt Peter Nevitt från Interpool är det dock mer sannolikt att belöningarna kommer frambringa tips från personer inom de nätverk som sysslar med virus.
Källa: CNET News.com
bloodman wrote: dem får fatt honom den dan fbi tar fast saddam eller bin laden.
Hemskt vad du var negativ då...
Nä men som Guufi säger, det är nog det absolut bästa sättet för att försöka få tag i dem. Tror nog de testat de konventionella metoderna en del..
Tekniknörd som gillar att träna.
October 22, 2002
Anton aka [NH wrote: Woxxman][quote=bloodman]dem får fatt honom den dan fbi tar fast saddam eller bin laden.
Hemskt vad du var negativ då...
Nä men som Guufi säger, det är nog det absolut bästa sättet för att försöka få tag i dem. Tror nog de testat de konventionella metoderna en del..
haha sant vad blodman säger haha...
varför skulle man jaga 4 miljoner när man kan jaga 20 😉
July 14, 2003
Chansen är väl större att du har stött på virusskaparen/hackern på nätet än att du någonsin har sett Saddam eller Bin Laden? Eller?
En hackers ego blir oxo hans fall...han kan inte hålla sånt är hemligt....måste snacka av sig för någon....imponera lite....så att han kan höjja sig själv ur sin miserabla misär till liv och bli något....för en stund....innan någon tjänar 4 mille!!! 8)
June 17, 2001
Kan inte jag få ange någon här så splittar vi?
Nästan bud på att ta det på sig själv, sitta inne ett par månader och sen gotta sig på 4 mille. ifs kommer man nog att få betala ett ganska fint skadestånd.
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
September 19, 2002
Alex aka NH|WiggeR wrote: ifs kommer man nog att få betala ett ganska fint skadestånd.
Precis... Gissar att du skulle gå rätt så ordentligt back på den grejen.... 😉
Men du, vi gaddar ihop oss & fixar falska bevis mot UndaC och sätter dit honom för det hela & splittar på pengarna.... :bgrin:
October 22, 2002
[ToMaHaWk wrote: ][quote=Alex aka NH|WiggeR]ifs kommer man nog att få betala ett ganska fint skadestånd.
Men du, vi gaddar ihop oss & fixar falska bevis mot UndaC och sätter dit honom för det hela & splittar på pengarna.... :bgrin:
jag e med 8)
September 19, 2002
CasO wrote: [quote=[ToMaHaWk]][quote=Alex aka NH|WiggeR]ifs kommer man nog att få betala ett ganska fint skadestånd.
jag e med 8)
Då får du allt ha nåt bra att komma med eftersom det blir så lite kvar att dela på annars.... Jag ska ju ha råd med min drömdator också.... 😉
July 18, 2003
CasO wrote: [quote=[ToMaHaWk]][quote=Alex aka NH|WiggeR]ifs kommer man nog att få betala ett ganska fint skadestånd.
jag e med 8)
m2, jage på 🙂
1 Guest(s)