August 22, 2005
...men missar landingsbanan tyvärr. Kortet vi talar om är XGI Volari Duo V8. Toms Hardware har tagit en titt på ett prototyp kort som använder grova betadrivrutiner.
Kort sagt har vi en förhandstitt som inte säger oss någonting egentligen. Varför någon skulle vilja få en sådan här artikel publicerad är bortom vad jag kan förstå.
Men är ni sugna på att se hur ett kort som inte är färdigt med drivrutiner som inte heller är färdiga presterar så har Toms Hardware godsakerna här.
Faktum är att de nuvarande drivrutinerna inte ens har stöd för FSAA eller Anisotropisk filtrering vilket gör artikeln... lite menlös så att säga.
Tack till Monster för nyhetstpset.
Helt ärligt kan man som Undac nämner inte säga någonting om prestandan eller kortets möjligheter att slå sig in på marknaden ännu.
Visst tycker jag det ser lovande ut och inte minst roligt att se lite seriös satsning från andra GPU-tillverkare.
Men när det är så här pass långt kvar till "final"-versionen känns det omöjligt att dra några slutsatser. Har också väldigt svårt att förstå varför XGI låter media testa kortet i dagsläget. Det är ju inte direkt så att det presterar bra. Oavsett om den kan ge hyffsade resultat i vissa tester och har långt kvar till sin färdiga status ger detta ett dåligt förstaintryck. 🙁
Tekniknörd som gillar att träna.
coalan wrote: Dom kanske vill visa att dom är på rätt väg
Jag förstår vad du menar men förstår inte vad dom visat som skulle visa på detta? 🙂
Det enda som ser bra ut är specifikationer, prestandan är ju som sagt var inte direkt rolig i dagsläget. 🙁
Tekniknörd som gillar att träna.
1 Guest(s)