April 17, 2005
Western Digital har nu lanserat en ny nätverksbaserad mediaspelare. WD TV Live Media Player ska vara något av en länk mellan våra datorer och TV-apparater och kan kopplas in på nätverk med antingen kabel eller en trådlös adapter. WD Live TV stödjer full 1080p upplösning och kan genom sin HDMI-utgång mata våra platta TV-apparater med de flesta videoformaten på marknaden. Direkt från Internet eller strömmande från datorer eller externa hårddiskar.
WD TV Live HD Media Player kommer inte med någon egen lagringsplats men det lösar man alltså enkelt genom sin nätverksanslutning eller de två USB-anslutningarna. Enheten är relativt liten och mäter 125,5(B) x 100(L) x 40(H) mm, samt har en matchvikt på 303g.
Att navigera genom dina filer är heller inga problem genom WDs egenutvecklade gränssnitt. Mer information om WD TV Live HD Media Player går att hitta på tillverkarens hemsida.
Enheten ska dyka upp i butiker inom kort och det med en prislapp på motsvarande 1500 svenska kronor och skeppas då med en fjärrkontroll samt en garanti på 2 år.
[Image Can Not Be Found]
May 15, 2005
May 15, 2005
October 16, 2003
Dry_Ice wrote: Popcorn Hour?... Eller vad är bättre med den här disken/nas?
Love my popcorn hour :)!
Snyggare menyer är det iaf.
Popcorn är nödvändigt ont då jag inte har HDMI på min tjocktv, och macen vill inte ge färg till den via s-video... Skaffa ny tv och då blir det HTPC direkt.
July 18, 2003
Bogus wrote: Snyggare menyer är det iaf.
Popcorn är nödvändigt ont då jag inte har HDMI på min tjocktv, och macen vill inte ge färg till den via s-video... Skaffa ny tv och då blir det HTPC direkt.
Jag valde att köra popcorn hour istället för en htpc (mac baserad) faktiskt... Men bara av anledningen att det blir mindre strul med en popcorn hour. Mindre funktioner men det fungerar iaf utan underhåll. Sen kopplar jag iofs in min macbook när jag behöver någon som inte popcorn hour klarar av.
Aja, lite offtopic men jag tycker att alla som tycker att det här verkar vara en bra produkt tar en titt på Popcorn Hour.
July 18, 2003
hymer wrote: Så länge den klarar iso filer (filmer) från datorn så tar jag den. Gör popcorn det?
Inga problem alls! Den tar i stort sett alla format som finns på maknaden. 1080p är inga problem,iso, flac DTS. srt.
Youtube, visa bilder via flickr, köra torrent applikation, ftp. RSS mm mm
Den gör kort och gott allt...
Länk till vad den klarar av;
http://www.rwlabs.com/article......genumber=2
Edit. Tror t.om att den kan köra direkt från .rar filer, Dock ej testat det här.
December 31, 2006
2 Guest(s)