August 22, 2005
Western Digital har fått mycket god kritik för deras 10 000 RPMs Raptor-hårddisk. Men som med mer eller mindre alla produkter finns det svagheter och Raptor var inte på något sätt befriad från dessa.
Först och främst levererade WD sin Raptor-disk enbart i en 36 GB variant vilket inte var nog för mångas behov. Men även ljudnivån var lite av ett orosmoment men ändå ingen överraskning med tanke på dess höga rotationshastighet.
Nu har i alla falla WD följt upp sin Raptor 36 GB med deras Raptor 74 GB som faktiskt verkar vara en förbättring på alla plan jämfört med sin föregångare. Inte bara ljudnivå och storlek är förbättrad utan även den redan imponerande prestandan verkar fått ytterligare en knuff i rätt riktning.
Du kan läsa den mycket lovande förhandstitten på StorageReview.com
På senare år har man börjat bli allergisk mot hög ljudnivå och då rök ju Raptor 36 GB rätt snabbt. Men nu börjar det ju se riktigt trevligt ut! 2800 för 74 GB är dock rätt mycket, men prestandan finns ju där så att säga. 😉
Tekniknörd som gillar att träna.
September 1, 2002
Hur pass mycket mindre låter den nya raptorn jämfört med de tystaste 7200-varvarna då? (tänker på min seagate barracuda som är den tystaste hårddiskmodellen jag upplevt hittills)
Solidstate-diskar für alle!
Tänk va skönt att ha ybersnabb permanentlagring som inte för något oväsen alls av sig.
August 7, 2003
Gamblor wrote: Hur pass mycket mindre låter den nya raptorn jämfört med de tystaste 7200-varvarna då? (tänker på min seagate barracuda som är den tystaste hårddiskmodellen jag upplevt hittills)
Svar: mer, Baracuda V, "nya raptor", "gamla raptor"
ST3120023A WD740GD WD360GD
Idle Noise 37.8 dB/A@0.7" 40.7 dB/A@0.7" 43.1 dB/A@0.7"
Men ingen jätteskillnad som synes.
December 5, 2001
Anton aka [NH wrote: Woxxman]På senare år har man börjat bli allergisk mot hög ljudnivå och då rök ju Raptor 36 GB rätt snabbt. Men nu börjar det ju se riktigt trevligt ut! 2800 för 74 GB är dock rätt mycket, men prestandan finns ju där så att säga. 😉
Vadådå skulle dem låta mycket?? Isf har jag nog fått tag på s.k. "Golden Samples" för mina låter inte alls mycket. 🙂
1 Guest(s)