August 22, 2005
För den som inte legat gömd under en sten de senaste åren är nog Winamp inte ett helt okänt namn. Den kanske mest använda och populäraste mjukvaru-MP3spelaren har funnits med sedan introduktionen av MP3-formatet mer eller mindre. Det har sedan lanseringen av första versionen dykt upp otaliga uppdateringar och även ett par helt nya versioner. Den senaste heter Winamp 3 men har till skillnad mot den omåttligt populära Winamp 2 fått ett något kyligt mottagande.
Nullsoft som ligger bakom Winamp-mjukvaran har tagit åt sig av kritiken och utvecklar nu ännu en ny Winamp-version, Winamp 5.
Winamp 5 ska bli en blandning av de två tidigare versionerna, användarvänligheten från Winamp 2 och den stora mängden features från Winamp 3.
Winamp 5 har nu kommit till Beta-stadiet och Winamp 5.0 Beta 1 har nyligen blivit tillgänglig för nerladdning.
Det verkar som att Nullsoft är på rätt spår med Winamp 5 men det är alltid bäst att bilda sin egen uppfattning.
- Ladda ner Winamp 5.0 Beta 1 -
Det har även tagits fram ett nytt "default" skin som jag personligen tycker är mycket trevligt. Men oroa er inte, det klassiska Winamp 2 temat finns kvar för de som inte gillar stilren grafik. 😉
Tänk på att detta bara är en Betaversion som innehåller vissa småbuggar, mer om dem och programmet i helhet kan du läsa här.
June 9, 2003
bloodman wrote: för stor och klumpig.
Du vet att man kan dra ner storleken på den? Och på skärmdumpen i nyheten är det med VIS aktiverat, vilket gör den så stor.
e det bara jag eller har detta funnits ute för nedladdning sedan en månad tillbaka?
Det är nog bara du.. 😉
Nä men det är kanske Alpha-versionerna du menar som funnits ute tidigare. Om jag förstår rätt är Beta 1 från den 13 oktober.
Tekniknörd som gillar att träna.
October 14, 2002
Jag måste säga att den är rätt bra, mycket bättre än 3:an, men vad är inte det? Aja hur som helst, så har jag bytt ut winamp 2.91 imot 5:an nu, och jag är riktigt nöjd, först tänkte jag köra med mina gamla winamp 2x skins, men jag blev rätt förtjust i orginal skinen måste jag säga, ändrade fårgen på till "colorless" som passar prefekt in på mitt windows tema. Winamp 5 är ett steg i rätt riktning.
Har själ inte hunnit använda det så mycket men det känns helt klart stabilt än så länge.
Gillar också det nya moderna skinet (Hur ska man stava det egentligen :D) med colorless eller default.
Det var rent gräsliga färgteman de mixtrat fram också måste jag säga... 😮
Sardaukar: Personligen kan jag bara säga en sak, bekvämlighet! Tycker Winamp alltid varit mycket enkelt att använda för att lyssna på musik. Jag har dock aldrig använt winamp till något annat än musik, aldrig filmer eller liknande. Då åker WMP fram istället, men för musik har jag vant mig vid winamp och jag har helt enkelt inte brytt mig om att testa andra lösningar. 🙂
Tekniknörd som gillar att träna.
2 Guest(s)