April 17, 2005
[Image Can Not Be Found]
Windows 7 har nu äntligen landat och operativsystemet som varit på tapeten länge nu finns att hitta i butikshyllorna. Efter ett par månaders användning av beta, lanseringskandidater och slutligen den färdiga versionen av operativsystemet har vi skrivit en introduktion till operativsystemet. Där vi inte bara synar Windows 7 ur en användares synvinkel utan även tittar lite närmare på hur Microsoft arbetat under utvecklingen och vilka mål man haft. Läs mer om Microsoft kanske bästa Windows-operativsystem någonsin i vår senaste artikel.
Med Windows 7 satte man upp en tydlig ribba. Man skulle erbjuda ett funktionsspäckat operativsystem, vilket även Vista var till viss del, men denna gång skulle det smaka mer än vad det kostade och operativsystemet skulle gå att drivas från mer eller mindre vilka moderna PCs som helst, även netbooks.
Den var inte så lätt att skriva, för mycket man vill säga egentligen men finns inte tid till att sitta hur länge som helst. Hoppas detta ger en bra inblick i alla fall innan man kan känna på det själv. 🙂
Tekniknörd som gillar att träna.
Det är ett svårt läge helt klart, är man nöjd med Vista, eller i alla fall inte stör sig på det känns det kanske mastigt att uppgradera direkt. Men är man inte till freds med Vista eller fortfarande sitter på WinXP lär man inte ångra en uppgradering det kan jag lova.
December 31, 2006
July 4, 2008
johnjensen wrote: Så segt att jag somnade medan jag väntade på att öppna ett program eller kopiera en fil. Sitter dock på en gammal Core 2 Duo 2,2 Ghz och Nvidia N 8800 kort samt 4 GB minne men ansåg att W7 skulle kunna visa sig bättre än så. Back to XP 32 birars.
Kan ju vara någon drivrutin som spökar.
johnjensen wrote: Så segt att jag somnade medan jag väntade på att öppna ett program eller kopiera en fil. Sitter dock på en gammal Core 2 Duo 2,2 Ghz och Nvidia N 8800 kort samt 4 GB minne men ansåg att W7 skulle kunna visa sig bättre än så. Back to XP 32 birars.
Det låter väldigt skumt, jag kan i alla fall garantera att Windows 7 skulle flyta som smör på en så pass kraftfull dator. Det låter som du har något fel med inställningarna eller drivrutiner för din hårddisk eller lagringsenheter. Om det nu inte är processorn som ligger på maximal belastning av någon anledning.
Men jag kan garantera att det inte är Windows 7 som är orsaken, inte ens Vista skulle uppföra sig sådär med din maskin.
August 18, 2003
August 16, 2003
4GB RAM och du ska köra xp-32bit...
W7 flyter som smör på datorer med under halva din dators snabbhet så något måste vara fel.
June 28, 2007
Ska testa detta os =)
August 15, 2004
Dr.Blue wrote: Win 7 ser rikitgt bra ut.
Meeennn... nu har jag redan Vista och det känns lite onödigt att uppgradera. Det får bli Win 7 när det blir dags att köpa ny dator.
Jag satt också med Vista innan Windows 7 betan släpptes i januari, installerade betan då och har ej hoppats tillbaks till Vista alls.
Och får min retail Windows 7 på posten nångång nästa vecka. 😀
December 31, 2006
December 31, 2006
ASrock vistasignifierat moderkort. Med skarpa versionen flyter allt bra men det kan bero på Ljudkortsbyte.
Men gick åter tillbaka till XP då jag inte kom ut på GTA 4 multiplayer. Kom till "laddar" och sedan frös hela datorn gång på gång. Jäsp, alltid är det något som inte...
November 16, 2004
johnjensen wrote: ASrock vistasignifierat moderkort. Med skarpa versionen flyter allt bra men det kan bero på Ljudkortsbyte.
Men gick åter tillbaka till XP då jag inte kom ut på GTA 4 multiplayer. Kom till "laddar" och sedan frös hela datorn gång på gång. Jäsp, alltid är det något som inte...
En polare hade ett liknande problem där felet berodde fullständigt på en bugg i utorrent. Har man det igång kan tydligen operativsystemet frysas lite sporadiskt. Använder du dej av utorrent och kör windows 7 bör du använda en annan bittorent-klient.
August 16, 2003
PuIvret wrote: En polare hade ett liknande problem där felet berodde fullständigt på en bugg i utorrent. Har man det igång kan tydligen operativsystemet frysas lite sporadiskt. Använder du dej av utorrent och kör windows 7 bör du använda en annan bittorent-klient.
nej, man bör dock ändra vissa inställningar
1 Guest(s)