Windows Media Player 11 lanserat|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Windows Media Player 11 lanserat
Nyhet
Member
Medlem
Forum Posts: 10607
sp_UserOfflineSmall Offline
1
October 31, 2006 - 10:21 am
sp_Permalink sp_Print

Windows Media Player 11 har nu officiellt lanserats för Windows XP SP2 och med detta har nu Microsoft släppt två stora uppdateringar för sitt operativsystem, först IE7 och nu alltså WMP11. Den nya versionen av WMP som vi rapporterat om ett flertal gånger har bland annat ett nytt användargränssnitt men det har även hänt en del som inte syns på utsidan. Det ska vara lättare att dela ut sin media i hemmet genom Windows Media Connect och för den amerikanska marknaden finns även stöd för musikaffären Urge integrerat. WMP11 har flera nya funktioner och samtidigt har Microsoft finslipat det mesta sedan tidigare versioner av WMP. För dem som vill testa Microsofts nya mediaspelare går den att ladda ner från deras hemsida.

:: Ladda ner Windows Media Player 11

Jon lord
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 382
1090364
October 31, 2006 - 12:04 pm
sp_Permalink sp_Print

har testat betan och den var fruktansvärd :cy: men den var ju beta men endå...det var gränssnittet som var det var fel på
fick tillochmed nergradera tillbaka till tian för att kunna lyssna musik 😛

kommer inte att upgradera till wmp11
wink

fackamato
Member
Medlem
Forum Posts: 5913
1090392
October 31, 2006 - 1:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Winamp 5 + Media Player Classic!

Eller BeepMediaPlayer och MPlayer då. 😉

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1090393
October 31, 2006 - 2:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Foobar2000 + VLC ftw. Enda anledningen till att jag ens har tian installerat är att vissa program verkar ha nytta av det, eller nånting.

Dinos
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
1090395
October 31, 2006 - 2:09 pm
sp_Permalink sp_Print

WMP10 ftw 🙂 Har även jag testat 11:an och det var ingen höjdare.

Blaxxor
Member
Medlem
Forum Posts: 2182
1090438
October 31, 2006 - 5:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Bara jag som är kvar på 9an ? Klarar verkligen inte av 10/11 och det är väl egentligen pga en sak.

När man spelar musik via mediabiblitoteket så följer inte markeringen med ner/upp när man blandar musik. Det stör mig nåt fruktansvärt att behöva scrolla fram den låten som spelas i biblioteket.

Därför sitter jag kvar med 9an.

cyberhof
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 153
1090447
October 31, 2006 - 5:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Media player classic ftw säger jag den äger alla andra mediaspelare jag testat

Så jag struntar nog i denna uppdatering (personligen så har jag kvar samma version av windows media spelare man fick med när man installerade xp :D)...

Laglorden
Member
Medlem
Forum Posts: 2243
1090471
October 31, 2006 - 7:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag håller med, den är hemsk... Skitjobbigt att den sorterar som den själv vill och man får hålla på ett bra för att lista ut hur man gör en enkel sak som visa alla musik-filer. Dessutom korruptar (iaf betan) medialibraryt till och från... kanske för den envisas läsa in alla miljoner BILDER numera och lägga in sin äckligt stora databas... *suckar*

Nåja, inte riktigt lika äcklig som iTunes iaf? wink

Adam
Member
Medlem
Forum Posts: 5104
1090484
October 31, 2006 - 8:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Det som stör mig mest i 9/10 (har inte testat 11) är att man (i biblioteksläget) inte direkt kan se vilken låt som spelas just nu. Har man tur är den synlig i listan, har man ännu mer tur flashar artisten förbi nere vid seekbaren men oftast visas där bitrate eller något annat ointressant.

Blaxxor
Member
Medlem
1090487
October 31, 2006 - 8:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Adam wrote: Det som stör mig mest i 9/10 (har inte testat 11) är att man (i biblioteksläget) inte direkt kan se vilken låt som spelas just nu. Har man tur är den synlig i listan, har man ännu mer tur flashar artisten förbi nere vid seekbaren men oftast visas där bitrate eller något annat ointressant.

Precis det jag skrev lite längre upp. Kan man inte ändra nån inställning på något sätt ? Har letat men inte hittat något. Sen vet jag inte riktigt vad man ska söka på för att hitta någon lösning.

Adam
Member
Medlem
Forum Posts: 5104
1090490
October 31, 2006 - 8:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Blaxxor wrote: [quote=Adam]Det som stör mig mest i 9/10 (har inte testat 11) är att man (i biblioteksläget) inte direkt kan se vilken låt som spelas just nu. Har man tur är den synlig i listan, har man ännu mer tur flashar artisten förbi nere vid seekbaren men oftast visas där bitrate eller något annat ointressant.

Precis det jag skrev lite längre upp. Kan man inte ändra nån inställning på något sätt ? Har letat men inte hittat något. Sen vet jag inte riktigt vad man ska söka på för att hitta någon lösning.

Okej, sorry läste inte alla inlägg.

Nej jag tror inte det finns någon lösning. MS tror väl helt enkelt att man bara har 25 låtar och därmed ser alla i biblioteket eller vet vad dom heter... 🙄

Blaxxor
Member
Medlem
1090492
October 31, 2006 - 8:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Adam wrote: [quote=Blaxxor][quote=Adam]Det som stör mig mest i 9/10 (har inte testat 11) är att man (i biblioteksläget) inte direkt kan se vilken låt som spelas just nu. Har man tur är den synlig i listan, har man ännu mer tur flashar artisten förbi nere vid seekbaren men oftast visas där bitrate eller något annat ointressant.

Okej, sorry läste inte alla inlägg.

Nej jag tror inte det finns någon lösning. MS tror väl helt enkelt att man bara har 25 låtar och därmed ser alla i biblioteket eller vet vad dom heter... 🙄

Riktigt värdelöst tycker jag. Har aldrig laft ner någon större tid på att installera 10/11 men nu tyckte jag det var dags. Slutar väl med att jag går tillbaka till 9 snart igen.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 248
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL