August 22, 2005
Det var ett tag sen Windows 2000 kom ut, men nu har ActivWin fått tag i ett exemplar av Windows server 2003 för reccension.
Det kommer att finnas fyra olika utgåvor med kallade, Standard Edition, Enterprise Edition, Datacenter Edition och Web Edition. Utgåvan som kräver minst datorkraft är Standard Edition och Web Edition, 133 MHz, 128 RAM. Båda dessa utgåvor stödjer dubbla processorer. Utgåvan som kräver mest är Datacenter Edition, där man måste ha minst 512 RAM och minst 8 processorer, alltså inget för hemandvändaren.
Standard Edition kommer att kosta 999 dollar för fem licenser, hela prislistan från Microsft finns här. Det finns många nya funktioner i Windows server 2003 som du kan läsa om här. Naturligtvis har säkerheten också förbättrats..
Läs mer här och här kan du ladda ner en 180 dagars prov version.
Kommentera i forumet
August 10, 2002
Grymmt!
Undra vad det kommer likna.
Kommer det vara en uppföljare på 2000 så blir jag fan överlycklig.
Om det däremot är en uppföljare till XP kommer jag bara säga...nej!
När kommer hela komma ut?
Lr har det gjort det redan?
Vad är web ed för ngt?
Låter som ngt med webben 🙂
April 8, 2001
Munken wrote: Grymmt!
Lr har det gjort det redan?Vad är web ed för ngt?
XP är uppföljaren till w2k 🙂 som härstammar från NT4
Kärnan i XP heter NT5.1
Lr har det gjort det redan?Vad är web ed för ngt?
XP är uppföljaren till w2k 🙂 som härstammar från NT4
Kärnan i XP heter NT5.1
Jo men jag menade att 95, 98, me och 2k bygger ungefär på samma sak men xp är lite eget, och det gillar vi inte!
February 14, 2003
Mortuuz wrote: det ser ut som XP utan det blå "skinet", men det är mer likt w2k än xp, sedan så är allt avstängt i det från början, tex ljud och 3d
rutan man får när man trycker crtl+alt+del gör comeback i w2k3 bla, vilket säkert glädjer några
Rutan finns även i Win XP om man stänger av det blåa inloggningsinterfacet så får man en vanlig inloggningsbox och CTRL+ALT+DEL rutan (i Professional i alla fall)
1 Guest(s)