April 17, 2005
Windows Vista Beta 2
släpptes officiellt för nerladdning under förra veckan och för dem som känner
sig manade att testa den senaste versionen av Microsofts kommande operativsystem
går
det att ladda ner betaversionen från mjukvarutillverkaren själv. Det
har visat sig att mer än en handfull datoranvändare varit intresserade av att
ladda ner den senaste versionen av Vista då Microsoft talar om den offentliga
lanseringen av Vista Beta 2 som den största nerladdningshändelsen i Internets
historia. Microsoft säger att man trots fullt blås inte är i närheten av att
hantera alla nerladdningar av operativsystemet. Man påstår även att man skulle
riskera att sänka hela Internet eller åtminstone få det ostabilt om man släppte
på ytterligare bandbredd för nerladdningen av Vista Beta 2.
"We are pumping out bits as fast as we can. If we pushed out bits any faster there would be a measureable impact for the Internet. So, we are literally saying that if we increased our bandwidth any further there's a possibilty of taking down the Internet - people might have problems with World Cup viewing, etc. That would be bad. So, it isn't that we weren't anticipating demand - we were and are - it is that we are at the threshold of what the Internet can bear."
I en frågespalt på Longhorn Blogs säger man att man även kikat närmare på BitTorrent-tekniken för att distribuera mjukvaran, men på grund av teknikens breda användande vid olagliga nerladdningar blir det omöjligt för Microsoft att anamma densamma.
January 9, 2004
Säger MS det själva 😛
Ähh. tror jag vad jag vill om. Polaren testade Vista Beta 2 och jag var inte speciellt imponerad. Visst ser det bra ut och drivrutinsinstallationen var lättare än lättast, men OJ vad det tar tid att starta. och OJ vad mycket säkerhetsmedelanden det kommer? Asså man tror at vilken sekund som hälst ska det komam upp medelandet "Du har tryckt på startmenyn, detta kan vara en säkerhetsrisk, vill du fortsätta?".
February 10, 2003
Har brunnit på Skrivan och på en annan HD provad och måste säjer att det finns dåliga Stöd för just ATI -Graffe.Men fick alla Fall samma Resultat i all de 3D-Mark Programmerna.
Jag missa också Utforskaren som inte finns i Vista.
Jag köra alla Fall XP vidare.Kan ja pråva med jämna Mellanrum-behöva bara hänga HD på och se hur longt de har kommit med Stödet.
.....Klaus
August 1, 2001
ojdå wrote: [quote=GurkGager]Asså man tror at vilken sekund som hälst ska det komam upp medelandet "Du har tryckt på startmenyn, detta kan vara en säkerhetsrisk, vill du fortsätta?".
M$ i ettt nötskal...! 😛
Med tanke på hur dumma många användare är så vore jag inte förvånad om vissa får upp felmeddelandet så fort de startar sin dator!
"DU använder datorn, det är en säkerhets risk! Är du säker på att du vill fortsätta?"
June 8, 2001
Starscream wrote: [quote=Kaleid]Själv kunde jag inte installera p.g.a. att SATA drivrutiner saknas.
Samma här, hur lägger man in dem?
När man ska välja till vilken enhet Vista skall installeras till. Men den hittar inga HDs eftersom det inte finns en drivrutin...åtminstone så saknas det till Promise SATA kontrollern som jag föredrar före VIAs motsvarande.
Ska kika senare ifall Via har drivrutiner, men jag struntar förmodligen i att testa Vista överhuvudtaget.
Nu skall jag iväg o handla fläkt för att kyla ner rummet. Som vanligt så stor som möjligt.
June 8, 2001
Fick igång betat med Vias SATA styrkontroll...
Vad gäller Vista så har jag aldrig testat en mer krånglig windows med totalt onödiga och långsamma funktioner. Trots installerade X-fi drivrutiner och Nvidia drivrutiner så kunde jag inte få varken ljud eller spel att fungera.
Utforskaren är helt annorlunda och katastrofal att navigera sig i.
1 Guest(s)