April 17, 2005
Windows Vista Build 5308 som ny lanseras av Microsoft är en så kallad "enterprise CTP" (Community Technology Preview) vilket betyder att man vill få företagskunder att testa det nya operativsystemet i stor utsträckning. Vad som är speciellt intressant med denna version av Vista är att Microsoft meddelat att den är "feature-complete", med andra ord ska alla grundegenskaper och features som Vista ska erbjuda finnas med. Fram till den slutgiltiga lanseringen av Vista är det numera optimeringar av användargränssnitt, prestanda och dylikt. Två av nya features som nu finns med är Sidebar, som skymtats i tidigare version, och Welcome Center. Både dessa features verkar klart intressanta och på PC Mag har man både skrivit lite om dem och lagt upp mängder med skärmdumpar från Vista Build 5308.
February 5, 2003
Black_light wrote: OMG vad fuult! MS borde skämmas, det har nu skapat det fulaste OSet i historien. Det enda som kan överträffa detta i fulhet är nog bara Microsoft Bob 😀
Är inte Windows 3.x fulare ? Vista är ju rätt likt XP och vill man inte ha det utsendet så är det ju bara ändra till det gammla.
Sen så kräver inte windows vista en dator för 50k, Tex min dator i signaturen fungerar väldigt bra med vista.
Jag kommer iaf att köpa Vista såfort det finns ute, Tycker själv Vista är en upphottad version av XP med en massa förbättringar.
December 29, 2004
Windows 3.0 är lungt det snyggaste och skönast systemet som microsoft gjort, för att inte tala om stabiliteten 😀
Vista är verkligen inte en upphottad version av XP, det är enorma skillnader.
Tja, det är bara att byta om du vill ha HTPC och att du vill att M§ ska inträkta på ditt privat liv.
En dator för 50K var en sarkastisk överdrift på att Vista har löjliga systemkrav, och att det i M§ fall knappt klarar av att starta.
May 1, 2005
Intel4Ever wrote: [quote=Black_light]OMG vad fuult! MS borde skämmas, det har nu skapat det fulaste OSet i historien. Det enda som kan överträffa detta i fulhet är nog bara Microsoft Bob 😀
Är inte Windows 3.x fulare ? Vista är ju rätt likt XP och vill man inte ha det utsendet så är det ju bara ändra till det gammla.
Sen så kräver inte windows vista en dator för 50k, Tex min dator i signaturen fungerar väldigt bra med vista.
Jag kommer iaf att köpa Vista såfort det finns ute, Tycker själv Vista är en upphottad version av XP med en massa förbättringar.
Fungerar den bra på din så gör det väl det på min med. Sedan kan man väl sänka alla "häftiga" effekter och sånt i det så det funkar på lite sämre datorer också, så det där med 50k stämmer inte riktigt.
2 Guest(s)