April 17, 2005
Windows Vista läckte ut redan några timmar efter att det släppts till fabrikerna för tryckning och distribuering. Hackare och pirater har letat olika sätt att jobba sig runt Vistas aktivering och hittade ett där man utnyttjade en brist som gick ut på att man använde filer från Vista RC2. Nu har man hittat ett annat sätt att aktivera Vista. Helt enkelt genom att sätta upp en falsk server som användare kan vända sig till för aktivering. Denna typ av aktivering är dock tänkt för företag som vill aktivera stora mängder system snabbt och effektivt, men kan alltså användas för att aktivera Windows Vista Business.
May 5, 2003
nXsty wrote: [quote=KeeKe]hahaha microsoft är dåliga på att kopierings skydda saker ;P hahaha
Skulle snarare säga att det är omöjligt att bygga ett vattentätt kopieringsskydd.
Är Viasats kopieringsskydd knäckt än?
Och för att klargöra så menar jag Viasat (mediaföretaget) och inte Vista om någon nu får för sig att läsa det.
Poängen är för alla som tror att allt går att knäcka att så inte är fallet eller rätta mig om jag har fel, finns det fungerande piratkort för Viasat sen de bytte från det äldre Viaccess till det nyare Eurocrypt eller vad det heter.
1 Guest(s)