April 17, 2005
Windows Vista kommer inte bara bli, om vi får tro MS, ett supersäkert operativsystem med ett kraftigt polerat användargränssnitt utan det finns betydligt mer under huven. Inte minst för dem datoranvändare som gärna spelar lite 3D-spel, där speciellt en nyhet i Vista kommer göra stora skillnader mot dagens speldatorer. Det handlar om Microsofts DirectX10, den kommande grafikkorts APIn som mer eller mindre byggts om från grunden sedan tidigare DirectX-versioner. Det faktum att DirectX10 endast kommer lanseras för Windows Vista är ett tydligt tecken på detta, DX10 är helt enkelt beroende av Vista, precis som Vista är beroende av DX10. Förutom dess inverkan i Vistas 3D-användargränssnitt Aero Glass kommer DX10 ge helt nya möjligheter för speltillverkare och på gamespot har man skrivit en artikel om vad vi kan vänta oss inom detta område.
Windows Vista och DirectX 10 ser ut att bli en riktig milstolpe även i PC-spelshistorien där vi kommer få se både nya grafiska effekter och ökad prestanda om Microsoft levererar allt man lovar. Enligt Tim Sweeney från Epic (Unreal-serien) verkar DX10-baserade spel vara på god väg.
When we asked Tim when he thought we would see the first true DX10 games, ones that will take full advantage of DX10 hardware, he could only reply with a smile and a cryptic, "When will Windows Vista ship?"
Mycket intressant läsning för dem som vill veta mer om Vista och dess gaming-förutsättningar.
March 23, 2003
Jävla fjoller ni vet inte ett skit vad ni snackar om..ni vill spela på Pc inte sant så STFU och snacka inte bara en massa skit om MS för att ni på nåt extremt barnsligt sett tror det är häftigt/ballt!
Tacka MS för Vista..det är en supersatsning just för spel och MS kommer att marknadsföra den samma som en spelkonsol och Vista/Dx10 är en revolution hur allt funkar mot för tidigare så ta och läs på innan ni vill försöka spela balla haha
Detta blir det riktiga Next Nextgen som dom själva säger..
Hatten av för MS 😀
January 4, 2001
DrFx wrote: j**la fjoller ni vet inte ett skit vad ni snackar om..ni vill spela på Pc inte sant så STFU och snacka inte bara en massa skit om MS för att ni på nåt extremt barnsligt sett tror det är häftigt/ballt!
Tacka MS för Vista..det är en supersatsning just för spel och MS kommer att marknadsföra den samma som en spelkonsol och Vista/Dx10 är en revolution hur allt funkar mot för tidigare så ta och läs på innan ni vill försöka spela balla haha
Hatten av för MS 😀
Även om du helt klart inte är gammal nog för att förstå detta så finns det faktiskt vi som inte använder datorer till spel utan faktiskt gör andra saker som vi finner mer underhållande.
Vill du vara kvar på forumet så får du ta och skärpa till dig och bete dig trevligare.
March 23, 2003
Coore wrote: [quote=DrFx]j**la fjoller ni vet inte ett skit vad ni snackar om..ni vill spela på Pc inte sant så STFU och snacka inte bara en massa skit om MS för att ni på nåt extremt barnsligt sett tror det är häftigt/ballt!
Hatten av för MS 😀
Även om du helt klart inte är gammal nog för att förstå detta så finns det faktiskt vi som inte använder datorer till spel utan faktiskt gör andra saker som vi finner mer underhållande.
Vill du vara kvar på forumet så får du ta och skärpa till dig och bete dig trevligare.
Okey sorry ..
Visste att jag skulle få skit men det jag säger tycker jag stämmer ganska bra för överallt på forum allt dessa löjliga MS hat och det är inte bara jag som tycker det skulle jag tro..
självklart älskar jag väl inte allt MS gör heller men tycker iallfall att hitills låter det extremt lovande med Vista och att MS pushar för Pc Gaming och inte glömt bort den nu när dessa krysslådor finns..är inte Konsol hatare heller för som många andra är jag uppvuxen med just dom och sen har jag även en 360 själv!
Sen så är jag nog gammal nog att förstå vad jag talar om för jag använder knappast inte bara burken för spel
Men visst det lät väl inte allt för trevligt när jag lag fram det så ursäkta så mycket för det!
August 9, 2005
Exige wrote: [quote=kicking_kangaroo]Det verkar också som att du har glömt att Microsoft kommer att göra allt för att övervaka osv i Windows Vista.
På vad sätt menar du med övervaka?
Ja, övervaka kanske är fel ord, men det jag menar är att dom kommer se till att det är det säkraste operativsystemet någonsin. Då måste dom på ett eller annat sätt övervaka.
Sen att dom skulle stoppa piratkopiering osv, både av deras och med hjälp av deras programvara kommer det nog kunna göras så att andra program går "säkra".
1 Guest(s)