Windows Vista och IE7 har läckt ut på nätet|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Windows Vista och IE7 har läckt ut på nätet
Nyhet
Member
Medlem
Forum Posts: 10607
Member Since:
April 17, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 29, 2005 - 3:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Windows Vista och IE7 lanserades nyligen i icke offentliga Beta 1-versioner som endast särskilt utvalda testare fick ta del av. Det tog inte ens 24h innan de båda mjukvarorna började cirkulera på nätet tillsammans med crack för Windows produktaktivering. Windows Vistas storlek på 2.5GB har tydligen inte varit ett hinder för dess snabba spridning och med tanke på hur många Alpha-versioner av Longhorn som läckt från Microsoft är väl detta ingen stor överraskning. Huruvida detta får Microsoft att lansera offentliga Beta 1-versioner av Windows Vista och IE7 är inte sagt, men vi har inga större förhoppningar.

Källa: Betanews.com

Dinos
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
Member Since:
September 1, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
928492
July 29, 2005 - 3:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Oj jag är chockad... 🙄

spidey
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1408
Member Since:
July 17, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
928495
July 29, 2005 - 3:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Inte alls förvånad 😀 😛

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1851
Member Since:
May 1, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
928498
July 29, 2005 - 3:32 pm
sp_Permalink sp_Print

skoj 😀 , kan inte de berätta om hur det där me att spela upp ljud o bild e i detta OS?

the_Avatar
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 101
Member Since:
March 1, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
928531
July 29, 2005 - 4:20 pm
sp_Permalink sp_Print

lär väl bli som me xp

att de står me den brända final verren framför MS nedräknare o flinar

jarlen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1233
Member Since:
November 23, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
928576
July 29, 2005 - 5:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Black_light wrote: skoj 😀 , kan inte de berätta om hur det där me att spela upp ljud o bild e i detta OS?

Det finns inga ljuddrivisar till mitt SoundBlaster Live! för x64 (kör 64 bitars betan) så jag vet inte 🙂 ... Dock ska det finnas till Audigy serien.. Det är tydligenmånga ljudkort som inte fungerar (samma som till XP x64).. Dock fungerar grafikkort och sata-raid bra..

Det är otroligt snyggt! Man kan tycka att det ser fint att på screenshots, men att sitta o arbeta med det, så blir man förbluffad över hur snyggt dom gjort det. Dom har ju sneglat lite på MacOS X Tiger, så dom har ju inte kommit på allt själv.

Snygga och snabba fönstereffekter som inte är så störande, hårdvaruaccelererat med t.ex. X800 och 6800..
Snygga thumbnails, högupplösta ikoner (typ 128x128 png) gör att det är härligt att se på..

IE7 fungerar riktigt bra. Är som firefox, men faktiskt snabbare, med MSN search som startsida är det nog nästan snäppet bättre än Firefox + google. Tabb-systemet är som kopierat ur Firefox.

MSN desktop search är fullt integrerat i systemet och gör det enkelt att hitta allt.

Fråga nått om ni vill veta.. Jag kommer nog köra det permanent fram till Final, (så fort ljudet börjar fungera).

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1851
Member Since:
May 1, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
928585
July 29, 2005 - 6:02 pm
sp_Permalink sp_Print

jarlen wrote: [quote=Black_light]skoj 😀 , kan inte de berätta om hur det där me att spela upp ljud o bild e i detta OS?

Det finns inga ljuddrivisar till mitt SoundBlaster Live! för x64 (kör 64 bitars betan) så jag vet inte 🙂 ... Dock ska det finnas till Audigy serien.. Det är tydligenmånga ljudkort som inte fungerar (samma som till XP x64).. Dock fungerar grafikkort och sata-raid bra..

Det är otroligt snyggt! Man kan tycka att det ser fint att på screenshots, men att sitta o arbeta med det, så blir man förbluffad över hur snyggt dom gjort det. Dom har ju sneglat lite på MacOS X Tiger, så dom har ju inte kommit på allt själv.

Snygga och snabba fönstereffekter som inte är så störande, hårdvaruaccelererat med t.ex. X800 och 6800..
Snygga thumbnails, högupplösta ikoner (typ 128x128 png) gör att det är härligt att se på..

IE7 fungerar riktigt bra. Är som firefox, men faktiskt snabbare, med MSN search som startsida är det nog nästan snäppet bättre än Firefox + google. Tabb-systemet är som kopierat ur Firefox.

MSN desktop search är fullt integrerat i systemet och gör det enkelt att hitta allt.

Fråga nått om ni vill veta.. Jag kommer nog köra det permanent fram till Final, (så fort ljudet börjar fungera).

Jaha. E detta ett 64-bit OS? Men då så kan de väl inte tvinga folk till att köra de nya Vista isf? För då ska ju folk gå å byta processorer. Så man kan väl köra på XP i ett eller två år till efter Vistas release?

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
Member Since:
October 25, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
928603
July 29, 2005 - 7:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Hade jag ingen aaaaning om 🙄

76.3% nu

Avatar
ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
Member Since:
August 31, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
928613
July 29, 2005 - 7:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Black_light wrote: [quote=jarlen][quote=Black_light]skoj 😀 , kan inte de berätta om hur det där me att spela upp ljud o bild e i detta OS?

Det finns inga ljuddrivisar till mitt SoundBlaster Live! för x64 (kör 64 bitars betan) så jag vet inte 🙂 ... Dock ska det finnas till Audigy serien.. Det är tydligenmånga ljudkort som inte fungerar (samma som till XP x64).. Dock fungerar grafikkort och sata-raid bra..

Det är otroligt snyggt! Man kan tycka att det ser fint att på screenshots, men att sitta o arbeta med det, så blir man förbluffad över hur snyggt dom gjort det. Dom har ju sneglat lite på MacOS X Tiger, så dom har ju inte kommit på allt själv.

Snygga och snabba fönstereffekter som inte är så störande, hårdvaruaccelererat med t.ex. X800 och 6800..
Snygga thumbnails, högupplösta ikoner (typ 128x128 png) gör att det är härligt att se på..

IE7 fungerar riktigt bra. Är som firefox, men faktiskt snabbare, med MSN search som startsida är det nog nästan snäppet bättre än Firefox + google. Tabb-systemet är som kopierat ur Firefox.

MSN desktop search är fullt integrerat i systemet och gör det enkelt att hitta allt.

Fråga nått om ni vill veta.. Jag kommer nog köra det permanent fram till Final, (så fort ljudet börjar fungera).

Jaha. E detta ett 64-bit OS? Men då så kan de väl inte tvinga folk till att köra de nya Vista isf? För då ska ju folk gå å byta processorer. Så man kan väl köra på XP i ett eller två år till efter Vistas release?

Det funkar prima på 32bitars också..
Enda problemet har varit ett Antivirus + Nero som inte vill fungera.
Har lagt ut lite bilder här:
http://www.gunnarsson.biz/bbb/viewtopic.php?t=183

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1851
Member Since:
May 1, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
928621
July 29, 2005 - 8:08 pm
sp_Permalink sp_Print

känns lite ut som om de fått de till att likna nån LINUX dist ju.

Avatar
ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
Member Since:
August 31, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
928626
July 29, 2005 - 8:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Black_light wrote: känns lite ut som om de fått de till att likna nån LINUX dist ju.

Mmm, defaultstorleken på ikonerna på skrivbordet är "XXL"..
😕

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1851
Member Since:
May 1, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
928629
July 29, 2005 - 8:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Men hur går det att spela upp "ogodkända" ljud och film filer? går de?

Avatar
ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
Member Since:
August 31, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
928630
July 29, 2005 - 8:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Black_light wrote: Men hur går det att spela upp "ogodkända" ljud och film filer? går de?

Har inte stött på några "ogodkända" ljud/filmer ännu..
Lade in codecs som vanligt bara..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

jarlen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1233
Member Since:
November 23, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
928631
July 29, 2005 - 8:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Storleken på ikonerna går att ställa in flytande både skrivbord och i mappar..
Det sker on-the-fly med ett litet draghandtag, från minsta "visa som lista"-ikonen till full 128x128..
Ikonerna skalas snabbt om i en snabbversion och renderas sedan om till nya storleken.. Tar kanske max en sekund på en mapp med typ några hundra filer..

Jag tror förresten att det är större än 128x128.. Dom kan nog bli så stora som thumbnails för papperskorg och datorn på ilg@dds screens...

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1851
Member Since:
May 1, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
928633
July 29, 2005 - 8:30 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=Black_light]Men hur går det att spela upp "ogodkända" ljud och film filer? går de?

Har inte stött på några "ogodkända" ljud/filmer ännu..
Lade in codecs som vanligt bara..

De va som tusan. De trodde ja inte. Men de kanske ändras i den kompletta versionen?

Avatar
ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
Member Since:
August 31, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
928640
July 29, 2005 - 8:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Hmmm, väldigt många som besökt min domän på mitt webbhotell har tydligen Longhorn..
[Image Can Not Be Found]

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

jarlen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1233
Member Since:
November 23, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
928643
July 29, 2005 - 8:47 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Hmmm, väldigt många som besökt min domän på mitt webbhotell har tydligen Longhorn..
[Image Can Not Be Found]

Konstigt att det är fler som använt Windows 95 än Mac OS X..

Avatar
ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
Member Since:
August 31, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
928644
July 29, 2005 - 8:53 pm
sp_Permalink sp_Print

jarlen wrote:

Konstigt att det är fler som använt Windows 95 än Mac OS X..

Nja, kanske inte så konstigt ändå..
Personligen känner jag inte en enda filur med McIntosh..
Och sen är det väl kanske inte en domän som folk av olika slag besöker..
Mest bekanta och hardwarefreaks antar jag..
Fast iofs, tror inte jag känner nån som sitter med win 95 heller för den delen..
Besynnerligt att så få kör win 2000.
Kul att det är folk som besöker domänen iaf..
😛

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1851
Member Since:
May 1, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
928719
July 30, 2005 - 1:11 am
sp_Permalink sp_Print

nån som vet vart man kan få tag på den? Ja menar de kan ju inte vara så svårt för nån på microsoft att höra sig för var de går att hitta filerna. Sedan kan de väl bara hota med att stänge sidan?

Avatar
ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
Member Since:
August 31, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
928722
July 30, 2005 - 1:13 am
sp_Permalink sp_Print

Black_light wrote: nån som vet vart man kan få tag på den? Ja menar de kan ju inte vara så svårt för nån på microsoft att höra sig för var de går att hitta filerna. Sedan kan de väl bara hota med att stänge sidan?

LoL liksom..
:^o :bash:

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 66
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL