April 17, 2005
Windows Vista är utan tvekan Microsofts mest komplexa operativsystem hittills och med det kommer ett noga utarbetat skydd mot piratkopiering. Tidigare har mängder med tidiga builds av Windows Vista funnit sin väg ut på fildelningsnätverken och nu även den slutgiltiga RTM-versionen. Det rapporteras dock att man ännu inte lyckats knäcka Microsofts aktivering, men att detta ska vara ordnat inom en snar framtid, rent av innan Microsoft börjar skeppa det ut till konsumenterna.
November 27, 2003
Alexand3r wrote: Är inte helt säker om detta stämmer, men skyddet är troligtvis redan knäckt.
Du behöver bara byta ut två filer mot de som kmr med rc2an, och efter det aktivera Vista med din rc1 lr rc2 kod... 😕
Jag tog inte upp det eftersom det jag fick veta var att det var 1: först och främst en högst temporär lösning och 2: att det gränsar mot vad vi överhuvudtaget kan rapportera om. 😉
Skyddet är inte knäckt som sådant och jag vill gärna att vi undviker att diskutera hur man ska gå runt skyddet med.
//Andreas
August 14, 2006
Delph1 wrote: [quote=Alexand3r]Är inte helt säker om detta stämmer, men skyddet är troligtvis redan knäckt.
Du behöver bara byta ut två filer mot de som kmr med rc2an, och efter det aktivera Vista med din rc1 lr rc2 kod... 😕
Jag tog inte upp det eftersom det jag fick veta var att det var 1: först och främst en högst temporär lösning och 2: att det gränsar mot vad vi överhuvudtaget kan rapportera om. 😉
Skyddet är inte knäckt som sådant och jag vill gärna att vi undviker att diskutera hur man ska gå runt skyddet med.
//Andreas
Joo, håller med. Det verkar som en ytterst temporär lösning, och som sagt NH är inte heller en sida för "warez" diskussioner eller nyheter. 😉
November 7, 2006
March 27, 2003
aa32 wrote: Man kan ju hoppas att MS släpper Vista snabbare om det läcker, jag fattar fortfarande inte varför man ska ha två olika release datum för företag och privatpersoner och dessutom missa julhandeln.
Dom ska väl hinna fixa ett tiotal hotfixar innan kreti och pleti (stavning?) installerar Vista...
June 30, 2002
Ang. varför M$ inte kan släppa det före julhandeln, tja det tar nog lite tid också att trycka, distribuera och förbereda marknaden på Vista. Det går något snabbare att bara lägga upp det på MSDN för utvalda samarbetspartners som vet vad de gör 😉
Att Vista skulle finnas ute för nedladdning "fildelningsvägen" långt innan det finns i butik kan väl ingen bli förvånad över? Och sedan har inte M$ valt att blockera piratkopior den här gången heller, de ska bara plocka bort viss funktionalitet från dessa och det är vad som återstår att se om och när det knäcks.
Själv kör jag RC1 64-bits och givetvis kommer jag att uppgradera senare men vissa av oss har annat att göra än att surfa på alla nedladdningssiter med allt skräp som följer... så vi får se, kanske man måste vänta tills den finns ute skarpt 😉
3 Guest(s)