Windows Vista RTM läckt och snart knäckt|Page 4|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Windows Vista RTM läckt och snart knäckt
Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
sp_UserOfflineSmall Offline
1093559
November 12, 2006 - 4:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Mr. G wrote: [quote=Vitamin-C][quote=Mr. G]Vad tycker du då, och varför?

kan du inte komma på något argument som majoriteten av människor (i sverige och liknande länder) skulle kunna ha för att det skulle kunna vara vettigt med att ha kopieringsskydd så borde du växa upp.
sen kan du lika gärna vara hur gammal du vill men det struntar jag i 🙂

jag skiter i den här diskutionen där det bara kommer vara sandlådebråk, mycket snack och inget annat

Ok tack för den. Vad jag menade var; tror du att det är kostnadseffektivt med kopieringsskydd?

P.S Klar att jag ska växa upp, jag blir äldre hela tiden, precis som du 😛 D.S

hoppas du dör 😉

Mr. G
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 334
1093562
November 12, 2006 - 4:58 pm
sp_Permalink sp_Print

aa32 wrote: [quote=Mr. G][quote=aa32]Återigen, frågan är inte om det blir knäckt eller inte utan att det blir svårare för den normale användaren att köra piratkopierat. Bara för att det är knäckt innebär inte att alla användare sitter och söker på nätet eller ens vill lära sig hur man ska knäcka det spelet / operativet.

Mormor Anna eller farfar Agaton kommer inte sitta att leta hacks på nätet, om det däremot kommer helt utan kopierings skydd och allt de behöver göra är att skriva in ett nummer, ja då är det ens frågan om de uppfattar att det är något fel de gör.

Microsoft har sagt från dag 1 att aktiveringen inte var tänkt att stoppa all piratkopiering utan för att försvåra för de flesta användare att köra piratkopierat och det har man garanterat lyckats med.

Att säga att skydden är meningslösa är en personlig åsikt, uppenbarligen tycker inte företagen det och Microsoft är inte på något sätt värst på detta område, bland företags programvara finns massor av märkliga lösningar som hårdvarunycklar och usb nycklar som måste stoppas in för användning av programvaran.

Mmmm... Jo, de skyddar ju jätte länge. Ibland en hel dag...

Mmm, du missade helt poängen.

Poäng till dig.
Rätt, det försvårar för hemandvändaren, men jag tror inte att det är kostandseffektivt ändå att utveckla avanceradekopieringsskydd.
Men jag har lika lite som du, några siffror...

Till ovan; Är inte det DU håller på med sandlådebråk? wink

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1093617
November 12, 2006 - 10:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Tycker man känner igen det där snacket sedan XP var på G..Skulle inte gå att komma runt "aktiveringslåset"... Jo tjenare..Knäckt före lanseringen..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
1093695
November 13, 2006 - 12:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Mr. G wrote: Till ovan; Är inte det DU håller på med sandlådebråk? wink

:-$

Mr. G
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 334
1093751
November 13, 2006 - 2:59 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Tycker man känner igen det där snacket sedan XP var på G..Skulle inte gå att komma runt "aktiveringslåset"... Jo tjenare..Knäckt före lanseringen..

Det är just det jag menar.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 55
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL