February 12, 2003
MEN. <- Just det. Det lilla ordet.
Ni har inte funderat på de små möjligheterna som faktiskt kan bli till ens egen fördel (kanske inte finns några fördelar med att använda Vista själv), nämligen att om det får folk att köpa high-end-grafikkort, blir väl de rent logiskt sett billigare. Desto fler man säljer, desto billigare kan man sälja. 😉
Nu är det bara en teori, men man kan ju alltid hoppas...
November 27, 2003
Mean Machine wrote: MEN. <- Just det. Det lilla ordet.
Ni har inte funderat på de små möjligheterna som faktiskt kan bli till ens egen fördel (kanske inte finns några fördelar med att använda Vista själv), nämligen att om det får folk att köpa high-end-grafikkort, blir väl de rent logiskt sett billigare. Desto fler man säljer, desto billigare kan man sälja. 😉
Tror inte att det kommer någon prissänkning pga stor efterfrågan. Vore väl första gången 😉
//Andreas
March 11, 2003
Mean Machine wrote: MEN. <- Just det. Det lilla ordet.
Grejen är väl att om alla köper dagens high-endkort, så är de inte high-end längre. De är inte ens mid-end.
En sak som jag har funderat över i den här diskussionen är huruvida de menar att det krävs high-endkort, eller om Microsoft helt enkelt menar att minimum är de low-endkort som är utrustade med mycket minne. T.ex. X300 256Mb eller 6200TC 256Mb.
March 23, 2003
Tänk innan ni snackar skit..var så jäv.. glad att dom fixar till ett helt nytt system för oss Pc spelare för ska det forstätta som det gör finns inte Pc'n kvar som spelplattform längre!
MS har tänkt till rejält och ordnar ett supersystem som fungerar extremt mycket smartare vad gäller minneshantering o allt som gör det bättre för oss gamers att utnyttja hårdvaran och det som är kanon är att dom klipper av allt gammalt skit som XD9 8 7 o.s.v för att bara koncentrera sig på ett helt nytt system som DX 10 och även om det kan svida i plånboken så är det det ända rätta för då får vi verkligen next gen grafik o allt på köpet mycket snabbare när dom inte behöver ta hänsyn till gamla skit kort som typ MX och så..all heder till MS dom har gjort det bästa så Pc Gaming all the way 🙂
January 7, 2004
DrFx wrote: Tänk innan ni snackar skit..var så jäv.. glad att dom fixar till ett helt nytt system för oss Pc spelare för ska det forstätta som det gör finns inte Pc'n kvar som spelplattform längre!
MS har tänkt till rejält och ordnar ett supersystem som fungerar extremt mycket smartare vad gäller minneshantering o allt som gör det bättre för oss gamers att utnyttja hårdvaran och det som är kanon är att dom klipper av allt gammalt skit som XD9 8 7 o.s.v för att bara koncentrera sig på ett helt nytt system som DX 10 och även om det kan svida i plånboken så är det det ända rätta för då får vi verkligen next gen grafik o allt på köpet mycket snabbare när dom inte behöver ta hänsyn till gamla skit kort som typ MX och så..all heder till MS dom har gjort det bästa så Pc Gaming all the way 🙂
OS för oss gamers???
Vad har du fått det ifrån?
Det är ju flera spelutvecklare som säger att det kommer bli sämre prestanda på Vista än på XP pga att dom har lagt in så dåligt stöd för open gl.
Själv är jag väll ingen riktig gamer men jag tänker nog sitta kvar ett tag på Win XP Pro och se hur det går för alla andra...
January 30, 2004
cyberhof wrote: [quote=DrFx]Tänk innan ni snackar skit..var så jäv.. glad att dom fixar till ett helt nytt system för oss Pc spelare för ska det forstätta som det gör finns inte Pc'n kvar som spelplattform längre!
OS för oss gamers???
Vad har du fått det ifrån?
Det är ju flera spelutvecklare som säger att det kommer bli sämre prestanda på Vista än på XP pga att dom har lagt in så dåligt stöd för open gl.
Själv är jag väll ingen riktig gamer men jag tänker nog sitta kvar ett tag på Win XP Pro och se hur det går för alla andra...
Open GL. Det är väl bara Cormack som säger nåt om det. Finns dert några andra som kör opengl än ID software och de som licensierat deras motorer?
January 25, 2004
January 30, 2004
okey_sure wrote: Det vore mycket bättre om de körde med opengl istället, så kan flera os köra spelen. Blir ruggigt mycket lättare att porta ett spel som använder opengl än dx.
Dock spelar jag inte spel och skiter i vilket de gör. Tycker inte vista verkar vara någon höjdar produkt.
Men det är väl upp till speltillverkarna, eller hur? Jag vet inte heller om Vista blir bra men Open gl är rejält utdöende.
November 27, 2003
Code Red wrote: [quote=okey_sure]Det vore mycket bättre om de körde med opengl istället, så kan flera os köra spelen. Blir ruggigt mycket lättare att porta ett spel som använder opengl än dx.
Dock spelar jag inte spel och skiter i vilket de gör. Tycker inte vista verkar vara någon höjdar produkt.
Men det är väl upp till speltillverkarna, eller hur? Jag vet inte heller om Vista blir bra men Open gl är rejält utdöende.
Knappast du. OpenGl är inte beroende av spel på något vis och det är dessutom ett krossplatforms-API så det finns väldigt många som är intresserade av det.
Att stödet för OpenGl kommer vara vagt med Vista är ju ingen direkt förvåning. Det tvingar ju bara utvecklarna att göra ett val och då de flesta använder MS OS kommer de flesta att välja DX över OpenGl. Spel är ju det stora pluset MS har gentemot Linux sett till de vanliga användarna så de kommer nog knappast göra mer än de behöver där.
//Andreas
January 30, 2004
Delph1 wrote: [quote=Code Red][quote=okey_sure]Det vore mycket bättre om de körde med opengl istället, så kan flera os köra spelen. Blir ruggigt mycket lättare att porta ett spel som använder opengl än dx.
Knappast du. OpenGl är inte beroende av spel på något vis och det är dessutom ett krossplatforms-API så det finns väldigt många som är intresserade av det.
Att stödet för OpenGl kommer vara vagt med Vista är ju ingen direkt förvåning. Det tvingar ju bara utvecklarna att göra ett val och då de flesta använder MS OS kommer de flesta att välja DX över OpenGl. Spel är ju det stora pluset MS har gentemot Linux sett till de vanliga användarna så de kommer nog knappast göra mer än de behöver där.
//Andreas
Jag tog i lite men kan stödet för open gl vara så dåligt när det finns så mycket cad-program som använder det? MS har ju redan vunnit slaget om spelarna med direct x för 5 år sen.
November 27, 2003
Code Red wrote: [quote=Delph1][quote=Code Red][quote=okey_sure]Det vore mycket bättre om de körde med opengl istället, så kan flera os köra spelen. Blir ruggigt mycket lättare att porta ett spel som använder opengl än dx.
//Andreas
Jag tog i lite men kan stödet för open gl vara så dåligt när det finns så mycket cad-program som använder det? MS har ju redan vunnit slaget om spelarna med direct x för 5 år sen.
Stödet kan ju vara högst selektivt, men det får vi väl se.
Köra CAD i Windows känns som det tar emot lite, men visst händer det med.
//Andreas
1 Guest(s)